Vágólapra másolva!
Michael Schumacher, a Ferrari hétszeres Forma-1-es világbajnok pilótája szerdán először tesztelte az istálló új, F2005 kódjelű modelljét. A heti adatok elemzése után a csapat csütörtök délután úgy döntött, hogy az új gépet viszi Bahreinbe.

Videó: Ferrari F2005

Kedden Rubens Barrichello, szerdán Michael Schumacher próbálgatta a Ferrari idei versenygépét, az F2005-öt. A brazil pilóta tesztnapja korántsem telt zavartalanul, 470 kilométer után különös zajokra lett figyelmes, így biztos, ami biztos alapon befejezte a munkát. Legjobb ideje 1:21.435 volt, ami 2,731 másodperccel rosszabb az F2004-es pályacsúcsánál.

A Barrichellót váltó hétszeres világbajnok szerda reggel kilenctől folyamatosan pályán volt, s elégedetten szállt ki az F2005-ből. "Mindig különleges pillanat egy új autóba beszállni" - nyilatkozta Schumacher lemásolva Barrichello keddi szövegét. "Most talán még érdekesebb volt, mint eddig bármikor, hiszen Malajziában finoman szólva sem szerepeltünk kiválóan."

Schumacher 80 kört tett meg az 5,245 kilométer hosszú mugellói pályán, további egyet pedig a rövidített verzión. Legjobb eredménye 1:21.233 volt, ami Barrichellóénál ugyan jobb, de a tavalyi modellel összehasonlítva nem az igazi. "Rubens és Luca (Badoer) természetesen elmondtak ezt-azt az autóról, de végre saját tapasztalatokat is szerezhettem róla. Pozitív érzések kavarognak bennem, szerintem jó úton járunk. Szerencsére ez az autó nem teljesen új, van már benne jó pár kilométer, így egész más érzés volt körözni vele, mintha most gurult volna ki a gyár kapuján."

Schumacher szerint fontos, hogy egy új autó rögtön azt sugallja vezetőjének, jó és gyors. "Ez pedig megvolt. Az F2004-essel nem gyakoroltam itt, közvetlen összehasonlítási alapom tehát nincs, ennek ellenére elégedett vagyok" - zárta nyilatkozatát Schumacher.

Csütörtök délelőtt még kérdéses volt, hogy az F2005-ös bemutatkozhat-e a Bahreini Nagydíjon, Ross Brawn technikai igazgató szerint ugyanis egyelőre gondok vannak a hűtéssel. Ezen egy új légbeömlő elméletileg segíthet, így a heti adatok elemzése után, a várható pozítivumokat és negatívumokat figyelembe véve a csapat úgy döntött, hogy az új gépet viszi a királyságba. Az eredeti menetrend szerint az F2005-ös csak a Spanyol Nagydíjon mutatkozott volna be, csakhogy a szezon első két futamán elszaladt a mezőny a világbajnok mellett.

"A következő futamon az új autóval indulunk" - jelentette ki Jean Todt csapatfőnök. "A mugellói teszten, amelyen Schumacher és Barrichello is vezette, bizonyította erejét, így amilyen gyorsan csak lehet, legyártunk belőle egyet mindkettejüknek (jelenleg csak egy darab van - a szerző). A tartalékautóra már nem lesz idő, azaz baj esetén csak a Melbourne-ben és Sepangban használt F2004M-re számíthatunk."

"Az első két futam eredménye kiábrándító volt számunkra, egyszersmind arra ösztönzött, hogy utolérjük a konkurenciát. A Bridgestone-nal közösen úgy határoztunk, felgyorsítjuk a fejlesztési programot, reményeink szerint az új elemek (autó, gumik) kombinációja lehetővé teszi majd számunkra, hogy ismét az első helyért harcoljunk."