Vágólapra másolva!
Rory Byrne, a Forma-1-es Ferrari-istálló főtervezője elárulta, az F2005-ös ugyan jobb lesz, mint az idei modell, de az új szabályok miatt lassabb is.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntése értelmében a következő szezontól új szabályok érvényesek a Forma-1-ben, a módosítások egyértelmű célja az autók lelassítása volt. Új előírások érvényesek az aerodinamikára és abroncsokra is, a Ferrari-főtervező Rory Byrne szerint jó döntést hoztak az illetékesek.

"Nagyon kellettek a reformok a sportágnak" - vágott bele a közepébe a dél-afrikai az F1Racing-nek adott interjújában. "Azt hiszem, az F2005-ös jelentősen eltér az elmúlt évek modelljeitől, bár gyorsan hozzátenném, így is előrelépést jelent majd." Marenellóban már korábban eldöntötték, az új versenygép az idénynyitón még nem mutatkozik be, várhatóan a harmadik futamon debütál versenykörülmények között.

"Az FIA túl későn hirdette ki az új szabályokat, így időre van még szükségünk az autó tökéletesítéséhez. Megtehetnénk, hogy már Melbourne-be elvisszük az F2005-öst, csakhogy akkor apró kis kompromisszumokba kellene belemennünk a teljesítményt illetően, amit nem szeretnénk. Az idényt tehát hibrid autóval kezdjük, majd jöhet az új gép, talán a harmadik nagydíjon."