Vágólapra másolva!
Az Autosport magazin értesülése szerint a Dallara visszatér a Forma-1-be, Max Mosley viszont úgy véli, kiszállhat a BMW, a Honda vagy a Mercedes. A Bridgestone megkörnyékezte a Williams, Renault, Toyota triót.

A Minardinak a Renault, a Jordannek a Toyota dobhat mentőövet, s a legfrissebb hírek szerint a Forma-1 harmadik "problémájára" (Jaguar) is születőben a megoldás. Az Autosport magazin értesülése szerint a Dallara visszatérne a száguldó cirkuszba, így egyetlen csapatnak sem kellene három autóval indulnia a versenyeken, hogy meglegyen a televíziós társaságokkal kötött szerződésekben rögzített minimum húsz.

Az olasz istálló - Ferrari-motorral - utoljára 1992-ben szerepelt az elitkategóriában (két ponttal a tizedik helyen végzett a konstruktőrök között), s noha évekkel később már tervezte a visszatérést, ebből nem lett semmi. Idén újra felröppentek az erről szóló pletykák, mostanra már konkrétumokat is tudni vél az Autosport: a szaklap szerint a hétvégi Japán Nagydíjon kerül sor a hivatalos bejelentésre.

A Dallara eredetileg 2006-ra tervezte a belépést, a Ford kiszállásával azonban egy évvel előbbre tolódhat a procedúra. Az istálló hajlik a Jaguar átvételére, igaz, ehhez kéri Bernie Ecclestone segítségét is. Az egyelőre nem világos, ki áll a projekt mögött, technikai igazgatóként mindenesetre Gary Anderson nevét emlegetik. A pénzügyi háttér állítólag Oroszországból vagy Kanadából érkezik (nem mindegy...), bizonytalan viszont, milyen motorok kerülhetnek a kasztnikba. A Cosworth a Ford kiszállása miatt nem jöhet szóba, marad a Toyota és a Ferrari; az utóbbival való megegyezés azonban a Sauber miatt valószínűtlennek tűnik.

Egy másik lapnak, a Motorsport aktuellnek Max Mosley FIA-elnök a jó hír ellentételezéseként arról beszélt, a következő egy-két évben újabb három gyártó követheti a Fordot. "A konszerneknek nem tetszik, mi viszont ragaszkodunk a 2.4-es, V8-as motorok bevezetéséhez" - fejtegette Mosley. "A vita szerintem odáig fog fajulni, hogy a BMW, Honda, Mercedes trióból az egyik 12-24 hónapon belül követi a Fordot, s elhagyja a Forma-1-et." Mosley nem hagyta ki az alkalmat, hogy újfent belerúgjon a szószegő gyártókba. "Mondtuk nekik, megígértétek, ellátjátok motorokkal a kiscsapatokat. Erre mit válaszoltak? Hogy pereljük be őket. Mint az óvodában" - morgolódott a prezident, aki hozzátette, akár el is menne a bíróságra, csakhogy egy ilyen eljárás évekig tartana, s rengeteget ártana a sportágnak.

Végezetül egy pletyka, a Bridgestone megkörnyékezte a michelines csapatokat, ugyan már váltsanak a konkurencia termékére, s állítólag a Williams, a Renault és a Toyota azt a választ adta, elgondolkodik az ajánlaton, s további információkat kért - írta a brit sajtó. Az informátor szerint a japán gumigyár legalább egy istállót szeretne elcsábítani, hogy jobban felkészülhessen a 2005-ös szezonra (amelynek során az abroncsoknak az eddigieknél jóval tartósabbnak kell lenniük, hogy megfeleljenek az új szabályok támasztotta feltételeknek.)

-tyg-