Vágólapra másolva!
Mindkét Schumacherből dőlt a kifogás a Forma-1 történetének első Kínai Nagydíja után. A fiatalabbik ismét nekitámadt csapatának, amiért "kispadra ültethetik". Jarno Trulli valószínűleg már a Japán Nagydíjon bemutatkozik a Toyota színeiben, Giorgio Pantano menedzsmentje jogi lépéseket fontolgat a Jordan ellen.

Kérdezze Szabó Róbertet, az Autó-Motor főszerkesztőjét, F1-es szakértőt október 1-jén, pénteken 14 órától!

Michael Schumacheren kívül nem sok Forma-1-es pilótát ismertek eddig Kínában, s noha sokan csak a hétszeres világbajnok miatt váltottak jegyet a sanghaji futamra, a ferraris 12. helye ellenére is csupa mosolygós arcot lehetett felfedezni a hazafelé szállingózók között. Kína szívébe zárta a száguldó cirkuszt, óriási sikert hozott a verseny, a kelleténél talán éppen Schumacher szomorúbb egy kicsit.

Sokszoros világbajnokként nagyot akart alakítani, bebizonyítani, nem véletlenül lett annyiszor a legjobb, a nagy igyekezetnek azonban az időmérőn bemutatott rontás lett a vége. A futam sem sikerült számára sokkal jobban, ütközött Kliennel (az osztrák a nyakába varrta az egészet), megpördült, defektet kapott, s még csapattársa, a jobbára az ő segítésére "tartott" Rubens Barrichello is lekörözte. A kerpeni nem volt tehát boldog, holott 12. helyével is sikerült egy rekordot felállítania. Igaz, ezzel éppenséggel nem lehet büszkélkedni, pályafutása során ugyanis sohasem fejezett be még ilyen rossz pozícióban futamot (leszámítva 44 kiesését). Az 1995-ös Magyar Nagydíj jegyzőkönyvében szerepel 11. helyen a neve (célba nem ért, a benzinpumpa meghibásodása miatt kiesett), '98-ban pedig Monacóban volt tizedik.

De volt ám más baja is a boxból rajtolt szupersztárnak, ahogy fogalmazott, élete legeszeveszettebb délutánján van túl. "Minden rosszul alakult, ami rosszul alakulhatott, csak remélni tudom, hogy ezzel letudtam minden rosszat" - siránkozott Schumi. "Több dolog történt velem, mint a szezonban eddig összesen, pechszériám már a boxban elkezdődött. Furcsamód különversenyt kellett vívnom a safety carral, hogy kihajthassak a pályára, vicces, hogy ilyesmi egyáltalán megtörténhet. Ami a Kliennel történt ütközést illeti, egyszerű versenybaleset volt: kicsit talán korán nézett a tükörbe, s nem gondolta volna, hogy még bebújok mellé, ezért elfordult. Pedig még elfértem." A versenybíróság szerint sem történt semmi büntetendő, ezért a videofelvétel elemzése után úgy döntött, nem szankcionálja a világbajnokot.

"Később jött a piruett, amikor Alonsót meg akartam előzni. Úgy terveztem, a hosszú egyenes előtt lendületet veszek, hogy ott elmehessek mellette, ám a pálya porosabb részére sodródtam, ahol teljesen elveszett a leszorítóerő" - tette még hozzá Schumi, aki reméli, Szuzukában nagyobb szerencséje lesz.

A győztes Barrichello nem szomorkodott, csak úgy sugárzott róla a boldogság, ahogy az újságírók elé állt. "A szezon nagy részében esélytelenül próbálkoztam azzal, hogy utolérjem Michaelt" - kezdte a brazil. "Most jó szériát fogtam ki, Kínában is összejött minden, határtalanul boldog vagyok. Szeretném megköszönni a csapatnak, hogy hibátlan beállításokkal küldött utamra, végig nyomhattam, ahogy tudtam." Barrichello fényezte még kicsit a 320 millió dollárból felhúzott ringet is, mondván, számtalan előzési lehetőséget kínál, ezért igazán jó érzés versenyezni rajta. "Nagyszerű, hogy a Ferrari nyerte az első Kínai Nagydíjat" - értékelt Ross Brawn főmérnök. "Rubens fantasztikusan versenyzett, akkor volt gyors, amikor annak kellett lennie, így maga mögött tudta tartani Kimit. Megérdemelte a győzelmet."

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke is dicsérte Barrichellót, mi több, fel is ment vele a dobogóra, ahol átvette a győztes konstruktőrnek járó trófeát. "Tökéletes versenyt futott, hiba nélkül. Nagyon örülök a sikerének, végképp bebizonyosodott, hogy két szenzációs pilótánk van. Michaelnek nem volt szerencséje, de nem először mondom, fantasztikus teljesítményt nyújtott idén."