Vágólapra másolva!
Kedden és szerdán újabb két (2005-ös) Forma-1-es helyet "foglaltak le", Giancarlo Ficichella a Renault-hoz, Mark Webber a Williamshez kötelezte el magát. Kilenc autó azonban még vár a gazdájára, összeállításunkban az esélyesekről ejtünk szót.

A 2005-ös helyek több mint ötven százaléka elkelt már a Forma-1-ben, van azonban még állás bőven. De menjünk sorjában.

A Ferrarinál természetesen nem lesz változás, Michael Schumacher és Rubens Barrichello is 2006 végéig kötelezte el magát az olasz együtteshez. Jean Todték egyetlen problémája mostanság, hogy a jövőre életbe lépő új szabályok miatt kénytelenek voltak leállítani az új autó fejlesztését, hiszen máig nem tudni pontosan, milyen reguláknak kell majd megfelelni. Az biztos, hogy Ross Brawn szerint kezdhetik elölről a munkát, az F2005-ös bemutatkozására így várhatóan az idény közepéig kell majd várni.

A Renault-nál Jarno Trulli a Német Nagydíj előtt jelentette be, hogy elhagyja az istállót, holott korábban arról írtak a lapok, meghosszabbítják szerződését. Ebből annak ellenére sem lett semmi, hogy Schumacheren kívül eddig csak az olasz nyert futamot idén, helyén a Saubertől elcsábított Giancarlo Fisichella szerepel jövőre (és 2006-ban). Fisichelláért állítólag másfél millió eurót kellett fizetnie Flavio Briatorénak, ezt azonban Patrick Faure sportigazgató cáfolta. A Renault másik autóját továbbra is a spanyol Fernando Alonso vezeti.

A BAR-ról nemrégiben azt pletykálták, a "vezérkar" elégedetlen Szato Takumával, így a japán könnyen az utcán találhatja magát. David Richards csapatfőnök a feltételezést olyannyira abszurdnak találta, hogy cáfolni sem volt hajlandó, Szato helye biztos. Már csak azért is, mert a BAR motorszállítója a Honda, amelynek külön kérésére került a csapatba az ázsiai pilóta... Jenson Button pozíciója is megingathatatlan; az angolról különben az a hír járja, mindent megtesz az összetett második hely megszerzéséért.

A Williams-BMW az év végén mindkét emberétől megválik, Juan Pablo Montoya a McLarenhez, Ralf Schumacher a Toyotához igazol. Egyikük utódja már megvan, a kék-fehérek szerdán jelentették be Mark Webber megszerzését, Sir Frank Williamsnek azonban még valakire le kell csapnia. A választék nagy, felmerült Jacques Villeneuve, Nick Heidfeld, Jarno Trulli, David Coulthard, Marc Gené és Antonio Pizzonia tesztpilóták neve, sőt, szó volt Giancarlo Fisichelláról is. Ez egyébként érdekes történet, az olasz és Webber is a fentebb emlegetett Briatore menedzseri köréhez tartozik, aki állítólag kerek perec megmondta a Williamsnek: vagy Fisichella, vagy Webber, leszögezte ugyanakkor, kettejükről együtt ne is álmodozzanak Grove-ban. A legnagyobb esélyes egyébiránt talán Jacques Villeneuve, a kanadai nagyon vissza akar térni, ő viszont meg szokta kérni árát szolgálatainak, s elképzelhető, hogy erre nem lesz kerete a kicsit pénzszűkében lévő Williamsnek (Ralf Schuminak is anyagi viták miatt kellett mennie).

A McLarennél világos minden, mint a Mount Everest hótakarója, Kimi Räikkönen marad, társa pedig a David Coulthardot váltó Montoya lesz. A kolumbiai már alig várja, hogy beülhessen új autójába, egy hazájában tartott sajtótájékoztatón elárulta viszont azt is, nehéz lesz számára a "williamsi búcsú".