Vágólapra másolva!
Ralf Schumacher után a Forma-1-es Toyota-istálló is elismerte, hogy hároméves szerződést kötött a német versenyzővel.

Miután Ralf Schumacher kipakolt a Bunte című magazinnak, értelmetlen lett volna halogatni a bejelentést: a Toyota szerda reggel így hivatalosan megerősítette a német versenyző szerződtetését. "Örömmel jelenthetem, hogy Ralf Schumacher lesz egyik pilótánk 2005-től" - mondta Tomita Cutomu csapatfőnök. "Karrierje során már többször bizonyította, mennyire gyors, biztos vagyok benne, hogy tapasztalatával nagy hasznunkra lesz. Még nem döntöttük el, ki ülhet be másik versenyautónkba, de nem is akarjuk elkapkodni a választást."

Tomita elárulta, a csapat mind Panis, mind da Matta teljesítményével elégedett. "Mindketten szóba jöhetnek a következő szezont illetően, még nyolc verseny van hátra, vagyis van idejük a bizonyításra. Legfőbb célunk, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük össze az év végéig." A Toyota a Német Nagydíjon már autójának továbbfejlesztett változatával áll rajthoz.

A Schumacher-Toyota szerződés részleteiről nem sokat tudni, annyi biztos, hogy Ralf hároméves kontraktust írt alá. Feltételezések szerint fizetése valahol évi 13 és 17 millió euró között lehet, ez megfelel a korábban felröppent, ötvenmillió euróról szóló híreknek.

Ralf Schumacher hat évet húzott le a Williamsnél (1999-ben mutatkozott be), (eddig) hat győzelmet, öt pole pozíciót és hét leggyorsabb kört írhatott a neve mellé. Legjobb világbajnoki eredményét 2001-ben és 2002-ben érte el, mindkétszer negyedik lett. "Ralf az elmúlt öt évben állhatatos munkával segítette a csapatot, s jó néhány emlékezetes pillanatot produkált" - áll Frank Williams csapatfőnök közleményében. "Maximálisan tiszteletben tartjuk döntését, s sok sikert kívánunk neki a jövőben."

"A Forma-1-ben az állandóság is a siker egyik záloga, természetesen ez vonatkozik a pilótafelállásra is. 2004 végén ugyanakkor Ralf már hat éve lesz a gárdánál, teljesen normális, hogy ennyi után változásra van szüksége. Hosszas egyeztetések után határoztunk úgy, hogy nem hosszabbítjuk meg szerződését, mivel mindkét fél új kihívásokra vágyott, a legjobb döntés született" - fűzte hozzá Mario Theissen, a BMW motorsportigazgatója.

A bejelentéssel végképp biztossá vált, hogy a Williamsnek két pilótát kell kerítenie a 2005-ös esztendőre, az első számú esélyes Mark Webber. Az ausztrál mellett szóba jöhet még Jacques Villeneuve, Giancarlo Fisichella, Anthony Davidson, Nick Heidfeld, Marc Gené és Antonio Pizzonia.