Vágólapra másolva!
Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója figyelmeztetett, a tesztnapok számának korlátozása nem fog okvetlenül költségcsökkenéshez vezetni. Egyes források szerint viszont a döntés következtében elképzelhető, hogy hamarosan húsz futamból áll majd egy Forma-1-es idény.

Noha a Forma-1-es istállók egyhangúlag megszavazták Max Mosley FIA-elnök szabálymódosítási tervezetét, mi több, sürgették azok mihamarabbi, 2006-os bevezetését, nem mindenki elégedett az újonnan kialakult helyzettel. Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója például aggodalmának adott hangot, a brit szakember szerint a tesztnapok korlátozása nem feltétlenül fogja csökkenteni a költségeket.

"A csapatok nem fognak csak úgy lemondani a tesztekről, ha kell, más módon végzik majd el az efféle munkákat" - mondta Brawn az Autosportnak. "Mi tesztelünk, mert van rá pénzünk, s mert ez az egyetlen módja egy jó autó kifejlesztésének." A Ferrari aggodalma érthető, hiszen több privát tesztpályával is rendelkezik, amelyeken gyakorlatilag folyamatosan folyik a munka.

"Amikortól az új szabályok életbe lépnek, s a pályák 'elhagyására' kényszerülünk, a gyárban fogjuk tesztelni mindazokat az alkatrészeket, amelyekkel előrelépést érhetünk el" - folytatta Brawn. "Nem hinném, hogy a tesztkorlátozás megoldás a gondokra: senki nincs rákényszerítve a gyakorlásokra, mindenki annyit tesztel, amennyit akar. A Williamsnek például két szélcsatornája van, nekünk csak egy, mert a pénzt inkább a tesztekre költjük." Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke korábban nonszensznek nevezte, hogy az istállók négy-ötször annyit tesztelnek, mint versenyeznek.

Egyes források szerint a tesztnapok korlátozása azt vonhatja maga után, hogy a jövőben több versenyre kerül sor. Az F1Racingnek egy bennfentes azt mondta, akár húsz versenyből is állhat egy idény, mert a hirdetések és tévéközvetítések révén ezáltal több pénz folyhat be a csapatok kasszájába, és persze az autókat is lehetne fejleszteni: a legjobb teszt elvégre a verseny.

A Mosley-csomaghoz kapcsolódó hír még, hogy a motorgyártók (Ferrari, BMW, DaimlerChrysler, Renault, Honda, Ford és Toyota) Barcelonában összeülnek, hogy pontos javaslatot dolgozzanak ki arra nézvést, 2006-tól milyen motorokat lehessen használni. Mint ismeretes, egyhangúlag fogadták el az érintettek, hogy az erőforrások élettartama növekedjen, ezzel együtt azonban költségvonzatuk legalább ötven százalékkal csökkenjen.