Vágólapra másolva!
David Richards, a Forma-1-es BAR-istálló csapatfőnöke kilátásba helyezte, hogy amennyiben az Egyesült Királyságban életbe lép egy, a dohányreklámok teljes körű tilalmát szolgáló törvény, együttesét külföldre költözteti.

David Richards a BAR006-os barcelonai bemutatóján beszélt arról, hogy az Európai Unió egy készülő törvényjavaslata szerint a brit Forma-1-es csapatok 2005-től sehol nem reklámozhatnának dohánytermékeket, ugyanis akkor is számíthatnának büntetésre, ha csak az EU-n kívül festenék fel a hirdetéseket. A BAR számára ez gyakorlatilag a csődöt jelentené, merthogy többségi tulajdonosa a British American Tobacco dohánygyár.

Az Egyesült Királyságon kívüli gárdákra (többek között a Marlboro által támogatott Ferrarira, valamint a Mild Seven pénzelte Renault-ra) ugyanakkor nem vonatkoznának ugyanezek az előírások, Olaszország és Franciaország kormánya ugyanis nem fogadta el a javaslatot. "Például a Ferrari, amely az F1 leginkább támogatott csapata, olaszországi központja révén nyugodtan reklámozhatja a Marlborót olyan helyeken, mint például Kína" - magyarázta Richards. "Ám brit együttesként ránk a brit törvények vonatkoznak, megakadályozva, hogy dohánygyárak logóit fessük autóinkra Kínában."

Richards azzal folytatta, hogy a kormánynak lépnie kell az ügyben, ellenkező esetben egyéb, dohánygyárak támogatását élvező brit gárdák (McLaren, Jordan) is bajba kerülhetnek, előbb létszámleépítésekre, majd az ország elhagyására kényszerülve.