Vágólapra másolva!
Fernando Alonso, a Forma-1-es Renault-istálló spanyol pilótája szerint idén nem a Ferrari nyeri a világbajnokságot. Az olasz csapat eredeti terveivel ellentétben elképzelhető, hogy Michael Schumacher és Rubens Barrichello a tavalyi autóval lesznek kénytelenek rajthoz állni az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. Jos Verstappen közel a szerződéskötéshez a Jordannel, amely kedden a német Timo Glock tudását teszteli.

Michael Schumachernek egyelőre várnia kell hetedik világbajnoki címére - vélik a szakértők s hangoztatják ugyanezt a Forma-1-es pilóták is. Az nem meglepő, hogy a Ferrari közvetlen riválisainak számító McLaren- és Williams-istállóhoz közel állók így vélekednek (kötelező optimizmus), ám a "semlegesek" véleményére már illik odafigyelni. Legutóbb a jaguaros Mark Webber, valamint a sportág történetének legfiatalabb futamgyőztese, Fernando Alonso nyilatkozott úgy, hogy leáldozott a maranellóiak csillaga.

A két fiatal nagyjából hasonló véleményen van, McLaren- vagy Williams-diadalt várnak 2004-ben. "A Ferrari nem lesz világbajnok, a jobb gumikat ugyanis egyértelműen a Michelin gyártja. A magam részéről Räikkönenre vagy Montoyára tippelnék" - mondta Alonso. Az ő véleményével ellentétben Jean Todt, a vörösök csapatfőnöke (szintén kötelező optimizmusból) úgy véli, nem kell izgulni az abroncsok miatt. "Ez idáig nem láttunk semmi olyasmit, ami miatt aggódnunk kellene. Bízunk benne, hogy a Bridgestone az eddigiekhez hasonlóan remek partner lesz az idényben" - nyilatkozta a francia szakember, akinek azért nem lehetnek teljesen nyugodtak a napjai.

Ismeretes ugyanis, hogy a Ferrari eredetileg úgy tervezte, már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon új autójával, az F2004-essel áll rajthoz. Ezzel szemben a legfrissebb hírek szerint elképzelhető, hogy az eddigi gyakorlatnak megfelelően a tavalyi modellel kezdik a szezont. Mint azt Michael Schumacher az auto, motor und sportnak elmondta, továbbra is arra törekszenek, hogy a január 26-án bemutatásra kerülő F2004-essel utazhassanak Melbourne-be, ugyanakkor számtalan dologgal nincsenek még tisztában. A szakemberek például nem tudják, kibírja-e az autó az ausztráliai hőséget, így legalább egy futammal eltolnák a bemutatkozást. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy Malajziában sincs sokkal hidegebb...

Amúgy ha már szóba került a január 26-i bemutató: korábbi cikkünkben már beszámoltunk róla, hogy a Ferrari a Williams agyarainak mintájára radikálisan új "arcot" kölcsönözne az F2004-esnek, Jean Todt minderről most annyit árult el, mindenki meg fog lepődni az első vezetőszárny formatervezésén... (Nemrég lezárult szavazásunkon azt kérdeztük olvasóinktól: mire mennek Williamsék az új dizájnnal? A végeredmény rendkívül szoros lett, csupán egytized százalékkal (33,9-33,8%) győzött a "mint a régivel" álláspont a "világbajnokságot nyernek"-kel szemben. 18,2% úgy véli, "Baumgartneréket (?) sem előzik meg", míg 14,1% szerint "összetörik".)

Más vizekre evezve, az F1Racing.de értesülései szerint Jos Verstappen már majdnem mindenben megegyezett a Jordannel, a honlap úgy tudja, szerdán hivatalosan is bejelenthetik a szerződéskötést. Megbízható források jelentették, hogy Eddie Jordan és a holland főszponzora konszenzusra jutott a csapatnak folyósítandó támogatás mértékéről (tízmillió dollárról beszélnek), így minden akadály elhárult a szerződéskötés elől. Kedden még egy tárgyalás erejéig asztalhoz ülnek a felek Silverstone-ban, ám a lényeges kérdések állítólag már eldőltek.

A sárgákhoz kapcsolódó hír még, hogy Eddie Jordan kedden tesztelési lehetőséget biztosít a német Timo Glock számára (ne feledjük, Michael Schumacherre is az ír figyelt fel!), a 21 esztendős fiatalember tavaly ötödikként zárta az európai Forma-3-as sorozatot. "Büszke vagyok arra, hogy a Jordan tesztelni hívott, régi álmom válik ugyanis ezzel valóra" - hangzott Glock sablonnyilatkozata.

Végül ne feledkezzünk el arról, hogy hétvégén ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség: a tanácskozáson eldőlt, hogy a Francia Nagydíj marad a versenynaptárban, így a sportág történetében először 18 futamra kerül sor egy esztendőben. Az érvényben lévő Concorde-egyezmén ugyan maximum 17 versennyel számol, ám a csapatok két-kétmillió dollár fájdalomdíj ellenében belementek a bővítésbe. Eldőlt továbbá az is, hogy megszűnik a stop-and-go, valamint áthaladós büntetés, helyüket a korábbi híreknek megfelelően a büntetőpont-rendszer veszi át. Ennek értelmében minden egyes szabálytalanságért büntetőegység jár, amennyiben valaki ebből hármat összegyűjt, egy futamra szóló eltiltással bűnhődhet, ha az illetékesek úgy ítélik meg.

Barcelona, első nap:
1. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:15.928 (76 megtett kör)
2. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:16.176 (49)