Vágólapra másolva!
A 2004-es Forma-1-es idényben minden eddiginél szorosabb együttműködés lesz a Sauber- és Ferrari-istállók között: a két csapat - egyes területeken - közös adatbázisokat használ majd.

A Ferrari és a Sauber kölcsönös adatcserében állapodott meg a 2004-es idényre - árulta el Willy Rampf, a Sauber technikai igazgatója. A svájci alakulat idén először kapja meg Maranellóból a legújabb Ferrari-motort, mindeddig az előző évi erőforrásokkal gazdálkodhatott. Az új szezonban azonban új szabályok érvényesek, egy motornak egy egész versenyhétvégét ki kell bírnia, az olaszok ezért kénytelenek odaadni Peter Saubernek legújabb fejlesztésüket.

"Valóban információcserében egyeztünk meg" - mondta Rampf. "A Ferrari adja autónkba a motort, cserébe adatokat szolgáltatunk a hűtőrendszerről. Az olaszok mindemellett a gumitesztelések eredményéről is tájékoztatást nyújtanak." A Saubert már jó ideje a Ferrari fiókcsapataként emlegetik, a most bejelentett együttműködésen kívül az is emellett szól, hogy Peter Sauber a versenyeket leszámítva bármikor köteles elengedni Felipe Massát Maranellóba (vagy Mugellóba), a brazil ugyanis versenyzői állása mellett a Ferrari tesztpilótája is maradt. Giancarlo Fisichella nevét is egyre többször emlegetik a "vörösökkel" kapcsolatban, nem lenne meglepő, ha ő is beülhetne idén Michael Schumacher (vagy éppen Rubens Barrichello) versenyautójába.

Apropó, Fisichella: az olasz szerdán töltötte be 31. életévét, s amolyan születésnapi ajándékként Valenciában kipróbálhatta a hétfőn bemutatott új Saubert, a C23-ast. Az olasz valósággal el volt ragadtatva, ki is jelentette: "Ez volt életem legjobb első napja egy új autóban". Eztán elégedettségét hangoztatta, ám nem feledkezett el a kötelező mondatról, miszerint "nagyon sokat kell még dolgoznunk".

Fisichella 33 kört meg a napos, 22 fokos időben, legjobb ideje 1:12.1 volt. Összehasonlításképpen: David Coulthard tavaly novemberben ennél két másodpercet ment jobbat az új McLarennel. A fentebb említett Rampf ennek ellenére nem pánikolt: tisztességes időnek titulálta az olasz eredményét, hozzátéve, az első napon nem várhattak ennél jobbat.

Van hírünk a Williamsről is, a kék-fehérek újfent tesztelési lehetőséget biztosítanak a két ifjonc, Nelsinho Piquet, valamint Nico Rosberg számára. A tehetségek (akik egyébiránt egy tesztpilótai állásra is hajtanak) közül előbb Keke Rosberg fia kerül sorra, Nico január 21-én és 23-án vezetheti a tavalyi autó módosított változatát (FW25A) Barcelonában. Piquet ugyanitt február 3-án és 5-én körözhet, szintén az FW25A-val.