Vágólapra másolva!
Sir Frank Williams azt állítja, a Forma-1-es McLaren-istálló már az idén is szívesen látta volna soraiban Juan Pablo Montoyát. A wokingiak Coulthardot ajánlották fel a kolumbiaiért cserébe. Az FW26-os tarolt a jerezi tesztelésen, Ralf Schumacher ki is jelentette: mindkét világbajnokságot meg akarják nyerni. A Ferrari nem pánikol.

Meglepő kijelentést tett Sir Frank Williams a Daily Telegraph hasábjain: a csapatfőnök a lapnak azt állította, a McLaren megkörnyékezte az ügyben, hogy Juan Pablo Montoya már idén Wokingba költözhessen (ismeretes, a kolumbiai 2005-től mindenképpen ott versenyez). Ron Dennis cserét ajánlott, odaadta volna Coulthardot Montoyáért.

"Juan igazi győztes típus, eszemben sincs megválni tőle" - utasította el az ajánlatot Sir Frank, majd támogatásáról biztosította a dél-amerikai pilótát. "Idén megnyerheti velünk a világbajnokságot."

Ezen véleményével mellesleg nincs egyedül, mióta január 5-én bemutatták az új Williamst, sokan beszélnek arról, hogy leáldozott a Ferrari csillaga. Az FW26-os egészen forradalmira sikeredett, eleje olyan, mintha agyarai lennének, s szakértők szerint is elképzelhető, hogy vége a Ferrari-uralomnak. A radikális megoldást a Renault is lekoppintaná, a kísérleteket a lehető legrövidebb időn belül elkezdik a szélcsatornában.

"Érdekes és logikus az új megoldás. Hamarosan szélcsatornában próbáljuk ki a lehetőséget, és szerintem más csapatok érdeklődését is felkeltette a módszer" - mondta Pat Symonds, a francia istálló motorokért felelős igazgatója a birminghami nemzetközi autósport-kiállításon. "Az viszont egyértelmű, hogy teljes egészében kell vizsgálnunk a konstrukciót, csak így érthetjük meg teljesen. Elemekre lebontva nem érdemes tesztelnünk." Kérdés, hogy a Renault milyen gyorsan tudja megvalósítani elképzelését, mert a tervek szerint január 29-én Palermóban már bemutatja idei autóját.

A tesztek eredményei alapján az új Williams nemcsak forradalmi, hanem villámgyors is, Jerezben a második napon sem ért senki Montoya nyomába. Előbb másfél, majd fél másodpercet vert a többiekre, csütörtökön csapattársát, a 2003-as autóval köröző Marc Genét előzte meg. A harmadik-negyedik hely a Renault-é lett Montagny, Trulli sorrendben, míg a Ferrarival Felipe Massa csak hetedik, Luca Badoer kilencedik lett (a McLaren is totális vereséget szenvedett). Nem éppen biztató kilátások a maranellóiak számára, ennek ellenére nem estek pánikba. Amint azt a szakértők megjegyezték, Jean Todtéknak majd csak akkor kell aggódniuk, ha új autójukra is másodperceket vernek a Williamsek, s állítólag hasonló a vélekedés a Ferrari otthonában is. Kesergés helyett inkább szabályváltoztatáson törik a fejüket, 2005-től új pontrendszert vezetnének be: Luca di Montezemolo ismért elsírta, igazságtalan a mostani rendszer, lévén Räikkönennek úgy is volt esélye a tavalyi utolsó futamon a világbajnoki címre, hogy addig csak egy győzelmet szerzett Schumi hatjával szemben.

Annál nagyobb viszont a boldogság Grove-ban, Sam Michael főmérnök mostanság a fellegekben jár. "Hasznos volt a jerezi gyakorlás, Juan kétszer is odapörkölt a mezőnynek. Óriásit léptünk előre tavalyhoz képest, az autó már most kifejezetten jó. Az egész csapat kőkeményen dolgozott ezért, de a jelek szerint megérte az FW26-osba fektetett rengeteg munkaóra." Ralf Schumacher egészen odáig ment, hogy kijelentette: mindkét világbajnoki címet meg akarja nyerni. "Remélem, sikerrel járunk, de az biztos, hogy idén is csak a szezon végén dől el a trófeák sorsa."

Jerez, első nap (szerda):
1. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW FW26) 1:16.630 (51 megtett kör)
2. Zonta (brazil, Toyota) 1:17.984 (72)
3. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:18.045 (41)
4. Trulli (olasz, Renault) 1:18.092 (99)
5. Montagny (francia, Renault) 1:18.242 (90)
6. Massa (brazil, Ferrari) 1:19.002 (60)
7. Badoer (olasz, Ferrari) 1:19.207 (60)
8. Panis (francia, Toyota) 1:19.377 (47)

Jerez, második nap (csütörtök):
1. Montoya 1:16.712 (85)
2. Gené 1:17.197 (102)
3. Montagny 1:17.878 (76)
4. Trulli 1:17.894 (132)
5. Zonta 1:17.974 (106)
6. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:18.224 (63)
7. Massa 1:18.460 (77)
8. Panis 1:18.467 (88)
9. Badoer 1:18.864 (74)
10. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:19.197 (18)