Vágólapra másolva!
Jean Todt, a Forma-1-es Ferrari-istálló csapatfőnöke megerősítette, az új autóval kívánnak nekivágni az idénynyitó Ausztrál Nagydíjnak. A francia szakember ezen bejelentésével egy időben nyílt levelet jelentetett meg, amelyben valósággal körülrajongta Michael Schumachert. Giancarlo Fisichella még mindig szeretne Maranellóba költözni.

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke nem sokkal az idényzáró Japán Nagydíj után már elárulta, hogy az istálló szakítani kíván az elmúlt évek gyakorlatával: a 2004-es idénynek az új autóval kívánnak nekivágni. Jean Todt csapatfőnök rábólintott a direktor óhajára, s most a La Gazzetta dello Sport című napilapnak megerősítette, március 7-én az F2004-essel áll a melbourne-i rajtrácsra Michael Schumacher és Rubens Barrichello.

"Már januárban be szeretnénk mutatni új modellünket, hogy a márciusi idénynyitóig esetlegesen felmerülő összes hibáját kijavíthassuk. Ausztráliában ugyanis feltétlenül az új autóval akarunk indulni" - nyilatkozta Todt. A 2003-as Ferrarit február 7-én leplezték le, ám versenykörülmények között egészen a májusi Spanyol Nagydíjig nem vetették be. A 2004-ben életbe lépő új szabályok miatt azonban mindenki arra törekszik, hogy mihamarabb megkezdhesse a tesztelést, a regulák ugyanis kimondják, egy versenyhétvégén csak egy motort szabad felhasználni.

A McLaren már nagyban nyúzza az MP4-19-est, s a Ferrari sem akar lemaradni egyik legnagyobb riválisa mögött: a mérnökök állítólag már tanulmányozzák annak lehetőségét, hogy a 2004-es motort (053) bepasszírozzák az idei kasztniba. A tervek szerint Luciano Burti ezzel a hibriddel körözne a héten Fioranóban, bár meglehet, hogy a dologból végül nem lesz semmi.

Todt neve amúgy nemcsak a legnagyobb olasz sportnapilapban, hanem a hamburgi MAX című magazinban is feltűnt, utóbbiban nyílt levelet jelentetett meg, amelyben valósággal körülrajongta hatszoros világbajnok pilótáját, Michael Schumachert. A levélben - többek között - írt arról is, hogy reményei szerint a német kitölti 2006-ig érvényes szerződését. "Hála az égnek, 2006-ig szól szerződésünk. Mi mást is várhatnék a következő évektől, mint három világbajnoki címet" - fogalmazott Todt, akiről tudni illik, hogy majdhogynem apa-fia kapcsolatot alakított ki Schumacherrel.

"Féktelen győzni akarásoddal valósággal feltüzeltél minket, az együtt töltött évek alatt teljesen összekovácsolódtunk. Elsődlegesen szakmai jellegű kapcsolatunk szép lassan barátsággá alakult, ma már szinte családi kötelék köt össze minket." Todt szerint Schumachernek köszönhető, hogy pozíciója megingathatatlan a Ferrari élén, véleménye szerint a német hat világbajnoki címe "megdönthetetlen rekord".

"Hű barát vagy. Vannak, akik hidegnek, távolságtartónak tartanak, de én másmilyennek ismerlek. Olyannak, aki tiszteli az embereket. Olyannak, aki ott van, amikor számítanak rá" - zárta sorait a francia.

Végezetül egy hír Giancarlo Fisichella felől: az olasz továbbra sem tett le arról, hogy egyszer Ferrariba üljön. "2004-ben új Ferrari-motor dübörög majd a Sauberben, remélem, ez lesz majd az az idény, amikor végre igazán kijön nekem a lépés. A jövő tele van meglepetésekkel, így jelenleg hiába tűnik valószínűtlennek, hogy Maranellóba kerülök, bármi megtörténhet. Ha ajánlatot kapnék, természetesen boldogan elgondolkodnék rajta" - mondta Fisichella. Utoljára 1994-ben vezetett olasz versenyző Ferrarit, amikor Nicola Larini két verseny erejéig helyettesítette a sérült Jean Alesit.