Vágólapra másolva!
Mozgalmas december vár Michael Schumacherre, a Forma-1 immáron hatszoros világbajnokára. Előbb a 2006-os labdarúgó-világbajnokság december 5-i, frankfurti sorsolásán játssza el a szerencsetündér szerepét, az európai zóna selejtezőjének elkészítésében segédkezik, majd hat nappal később egy vadászgéppel vív gyorsulási versenyt.

December 11-én eldől, a Ferrari Forma-1-es versenygépe vagy a Eurofighter vadászgép a gyorsabb. A rendhagyó viadalra a grossetói katonai repülőtéren kerül sor: Michael Schumacher a kilencszáz lóerős Ferrari F2003-GA modellel áll ki az olasz pilóta és űrhajós, Maurizio Chelli által vezetett, 74 500 lóerős harci gép ellen.

Az 1500 méteres pályán háromszor méri össze erejét repülőgép és autó, 500, 1000 és természetesen 1500 méteren. A viadal amolyan gyorsulási verseny lesz, de ehhez elöljáróban nem árt leszögezni: a Ferrari maximum 360 kilométeres óránkénti sebesség elérésére képes, míg a Eurofighter akár a hangsebesség kétszeresével is tud haladni, igaz, csak levegőben, nem pedig aszfalton.

Az autók és repülőgépek közötti versenyek nem számítanak újdonságnak Olaszországban, már 1931-ben sor került hasonló rendezvényre. 1981-ben a később halálos balesetet szenvedett Gilles Villeneuve állt ki a Ferrari 126 CTK Turbóval az F-104-es vadászgép ellen, s az ezerméteres távon egy másodperccel legyőzte a légi járművet.

A nagy érdeklődéssel várt összecsapás előtt Schumachernek december 5-én még Frankfurtban is akad dolga, a 2006-os, németországi labdarúgó-világbajnokság selejtezőjének sorsolásán lesz díszvendég, egyúttal aktív segéderő: az európai zóna beosztásánál húzza majd ki az országneveket a gömbökből. A szervezők minden kontinensről egy prominens személyiséget hívtak meg "szerencsetündérnek".