Vágólapra másolva!
A német sajtó értesülései szerint Juan Pablo Montoya a Forma-1-es Japán Nagydíjon ül be utoljára a Williams-BMW-be, s a következő szezontól David Coulthardot váltja a McLaren-Mercedesnél. Ron Dennisék tagadják a hírt. A mugellói tesztelésen Michael Schumacher, Jerezben öccse, Ralf volt a leggyorsabb.

A német Bild című napilap biztos forrásokra hivatkozva azt írta, Juan Pablo Montoya már csak az idényzáró, Japán Nagydíjon szerepel a Williams színeiben, 2004-től ugyanis elfoglalja David Coulthard helyét a McLaren-Mercedesben. A hír önmagában nem új keletű, korábban is pletykáltak már arról, hogy a kolumbiai pilóta Wokingba igazol, de eddig arról volt szó, legkorábban 2005-ben kerül sor a váltásra.

A Bild szerint ugyanakkor létezik egy megállapodás Montoya és Sir Frank Williams csapatfőnök között, amely kimondja, hogy amennyiben a kolumbiai nem szerzi meg a világbajnoki címet, szerződésének 2004 végén esedékes lejárta előtt is elhagyhatja a csapatot. Mivel Montoya csak hatodik lett a legutóbbi, Amerikai Nagydíjon, hátránya tízpontosra hízott, így már csak Kimi Räikkönen akadályozhatja meg Michael Schumachert abban, hogy hatodszor is világbajnok legyen.

A cikk szerint a McLarennek most már "csak" ki kellene fizetnie Montoya lelépési díját, amely állítólag 25 millió dollár körül mozog. Két évvel ezelőtt egyébiránt hasonló összeget fizetett a wokingi alakulat Räikkönenért a Saubernek, s a finn meg is hálálta a belé vetett bizalmat. Montoya 12 millió dollárt kapna évente a McLarentől, hétmillióval többet, mint jelenleg a Williamsnél.

A tranzakciónak a jelenleg csapat nélküli Jacques Villeneuve örülne leginkább, a kanadai ugyanis elfoglalhatná Montoya megüresedett helyét. A fejtegetés egyetlen szépséghibája, hogy David Coulthard kimaradt belőle, márpedig a skót pilótával kapcsolatban éppen a Magyar Nagydíjon jelentette be Ron Dennis csapatfőnök, hogy jövőre is számol vele.

Dennis, valamint Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója azonnal reagált is a hírre, mindketten tagadták, hogy bármiféle tárgyalásokat kezdeményeztek volna Montoyával vagy a Williams-BMW-vel. Mi több, leszögezték azt is, hogy "csapatuknak nem szokása 'átigazolási díjakat' fizetni versenyzőkért".

Rövid pihenője után Mugellóban bekapcsolódott a Ferrari felkészülésébe Michael Schumacher is. A német ráadásul nem aprózta el a munkát, 129 kört tett meg a maranellóiak privát tesztpályáján, s 1:22.001-es idővel bizonyult a legjobbnak. Mögötte Luca Badoer végzett, az olaszt pedig a BAR tesztemberei követték: érdekesség, hogy Björn Wirdheim is köztük volt, a svéd pilóta nemrég még a Jordan színeiben vett részt az Amerikai Nagydíj négycsapatos tesztjén.

Jerezben csütörtökön is zuhogott az eső (igaz, csak délutánig), s ismételten Ralf Schumacher volt a leggyorsabb. Ami a szerdai naphoz képest eltérés, hogy ezúttal Ryan Briscoe, a Toyota ausztrál tesztpilótája lett a második, Marc Genének be kellett érnie a harmadik hellyel.

Mugello, harmadik nap:
1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:22.001 (129 megtett kör)
2. Badoer (olasz, Ferrari) 1:22.470 (81)
3. Davidson (brit, BAR-Honda) 1:24.031 (86)
4. Szato (japán, BAR-Honda) 1:24.074 (88)
5. Wirdheim (svéd, BAR-Honda) 1:26.720 (7)

Jerez, harmadik nap:
1. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:20.274 (60)
2. Briscoe (ausztrál, Toyota) 1:21.306 (124)
3. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:21.536 (76)

Szato visszatért/sport/f-1/20031002mellelottek.html?pIdx=1