Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyt adott arra, hogy a szombati első szabadedzésen balesetet szenvedett ír Ralph Firman helyett a tesztpilóta Baumgartner Zsolt folytassa a Jordan-Ford 12-es rajtszámú autójával a 18. Forma-1-es Magyar Nagydíjat. Versenyzőnk először állhat rajthoz az elitben, ahogy első magyarként is; Firman jól van. A legjobb amúgy a német Ralf Schumacher (Williams-BMW) lett.

A német Ralf Schumacher (Williams-BMW) lett a szombati két szabadedzés összesítésének legjobbja a Hungaroringen. Már a második gyakorlás elején - de nem az összesítésben - is ő állt az élen 1:23.178-cal, mögötte a skót David Coulthard (McLaren-Mercedes, 1:23.449), valamint Michael Schumacher
(Ferrari, 1:23.454) következett.

A pilóták természetesen nem törődtek igazán az időeredményekkel, inkább a helyes beállítások megtalálására törekedtek a szerelőkkel együtt, emiatt sokáig nem változott a közvetlen élmezőny sorrendje.

Kevesebb mint félórával a leintés előtt az ötszörös világbajnok 1:22.313-ra javított, vagyis ekkor minden tekintetben ő volt az átalakított Hungaroring eddigi legjobbja, hiszen nem csak a spanyol Fernando Alonso 1:22.950-es szombati - az első szabadedzésen elért - idejét múlta felül, hanem az olasz Jarno Trulli pénteken kvalifikációs-elsőséget érő 1:22.358-ánál is gyorsabb volt.

A brazil Rubens Barrichello (Ferrari, 1:22.467) sem akart lemaradni csapattársától, s eredménye bizonyította, hogy a maranellói istálló kiválóan felkészült a világbajnokság tizenharmadik futamára is. A tűzpiros autók remeklése "felbőszítette" Ralf Schumachert, aki 1:21.939-cel az élre került.

Tizenegy perccel a leintés előtt a Magyarországon először szereplő brazil Cristiano da Matta (Toyota) autója megpördült, majd a gumifalnak csúszott, szerencsére a pilóta nem sérült meg. A gyakorlás hajrájában már nem változott a közvetlen élmezőny sorrendje.

Még az első szombati szabadedzésen leszakadt az ír Ralph Firman autójának hátsó légterelője, s emiatt a Jordan-Ford irányíthatatlanná vált, s nagy sebességgel, közel háromszázzal a gumifalnak csapódott. A szezont újoncként kezdő Firman önerőből nem tudott kiszállni a roncsból, láthatóan sokkot kapott.

A tréninget leállították, s a pilótát mentőhelikopterrel az Országos Traumatológiai Intézet Sebészeti Osztályára szállították. Ott megállapították, hogy Firman sarokcsontzúzódást és kisebb agyrázkódást szenvedett.Az edzés félórás szünet után folytatódott, de 15 perccel rövidebb lett, hogy ne legyen csúszás a programban.

A Jordan-Ford és az FIA orvosi bizottságának vezetője, Sid Watkins professzor úgy döntött, hogy az ír pilóta kihagyja a második időmérő edzést, így a vasárnapi futamot is. "A körülményekhez képest kiválóan érzem magam, de természetesen sajnálom, hogy nem indulhatok a futamon. Remélem, hogy vasárnap már szurkolhatok a többieknek" - mondta a balszerencsés Firman.

Majd döntött a FIA illetékes testülete: engedélyt adott arra, hogy Firman helyett Baumgartner Zsolt folytassa a Jordan-Ford 12-es rajtszámú autójával a 18. Magyar Nagydíjat. A magyar versenyző eddig csak teszteléseken szerepelt az autósport elitkategóriájában.

"Óriási lehetőség előtt állok. Szeretném megköszönni azt a sok támogatást, amit menedzseremtől, Frank Tamástól, a magyar államtól és a szponzoraimtól kaptam, mindvégig bíztak bennem" - mondta Baumgartner.

A Forma-1 történetének első magyar pilótája szombaton 13:26 perckor, vagyis 34 perccel az időmérő edzés kezdete előtt ült be autójába.

A vasárnapi futam rajtsorrendjét eldöntő második időmérő edzés - Baumgartner Zsolt sporttörténelmi bemutatkozásával - 14 órakor kezdődik a Hungaroringen.