Vágólapra másolva!
Patrick Head, a Forma-1-es Williams-istálló főmérnöke szerint csak Michael Schumachernek köszönhető, hogy Kanadában célba tudott érni Ralf Schumacher, illetve Juan Pablo Montoya. Az ötszörös világbajnok mindeközben féléves mérleget készített, s elégedetten, valamint bizakodva várja az Európa Nagydíjat.

Majd' másfél héttel ezelőtt rendezték az utolsó Forma-1-es futamot, Kanadában Michael Schumacher futott be az első helyen, mögötte pedig Ralf Schumacher, valamint Juan Pablo Montoya haladt át a célvonalon. Akkor mindkét Williams-pilóta elégedetlenkedett kicsit végső helyezése miatt, Patrick Head főmérnök szerint azonban éppen az ötszörös világbajnoknak hálálkodhatnak azért, hogy egyáltalán célba értek.

"Michael Schumacher nélkül Ralf és Juan Pablo bizonyosan nem tudta volna befejezni a futamot" - mondta Head. "Michael ugyanis magához képest kifejezetten lassan vezetett, s rákényszerítette tempóját a mögötte haladókra. Ám így egyúttal féktárcsáinkat is kímélte, amelyek a verseny vége felé közel kerültek a 'végkimerüléshez'. Még egy kör, és tutira felmondták volna a szolgálatot, én láttam, mi maradt belőlük."

Ha a Ferrari első számú pilótája hallott is erről a "dicséretről", kommentálni nem kívánta azt, beszélt ellenben arról, hogy a világbajnokság felénél tulajdonképpen egész jól áll. "54 pontom van, három egységgel vezetek Räikkönen előtt, mindezt a szezon felénél" - nyilatkozta Schumi. "Ahogy korábban is jövendöltem, idén nagy harc lesz a világbajnoki címért, végérvényesen csak az utolsó futam fog eldönteni mindent. Dacára annak, hogy Montrealban az egyéni és konstruktőri vetélkedésben is átvettük a vezetést, nem lazsálhatunk, még tovább kell növelnünk előnyünket. Azért a félidei mérlegem egész jól néz ki, különösen, ha eltekintünk az első három futamon történtektől."

Schumacher tehát világbajnoki éllovasként utazhat az Európa Nagydíj helyszínére, a Nürburgringre, amely egyébként szülővárosa, Kerpen közelében található. "Természetesen remek érzés, hogy vezető pozícióban vághatok majd neki az Európa Nagydíjnak, de ennél sokkal fontosabb, hogy az új Ferrariban egy csodálatos és megbízható autót tisztelhetek, amellyel úgymond hazai közönség előtt is minden esélyem megvan a győzelemre. A Nürburgringen amúgy mindig jó eredményt szoktunk elérni."

Amennyiben valóban meglesz a Schumacher által említett "jó eredmény", a német a Forma-1 történetének első pilótájaként juthat túl az ezer pontos álomhatáron (jelenleg 999 egység szerepel a neve mellett). Ha pedig a győzelem is összejön, a kerpeni ötvenedik ferraris diadalát ünnepelheti.