Vágólapra másolva!
Félidejéhez érkezett a 2003-as Forma-1-es világbajnokság, a nyolcadik, kanadai futamot Michael Schumacher nyerte. A német így idén először átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben, magától értetődő módon repesett is a boldogságtól a leintés után. Montoya csak magát okolta harmadik helye miatt, Ralf Schumacher egyik szeme meg sírt, a másik nevetett: kicsit csalódott volt, hogy nem nyert, de legalább örülhetett, hogy bátyjához hasonlóan az ő szerződését is meghosszabbították 2006-ig.

Nyolc futam, négy győzelem - ez Michael Schumacher mérlege a 2003-as Forma-1-es világbajnokság félidejénél, azaz kezd visszaállni a tavalyi rend: a Ferrari (Schumacher) elöl, a többiek pedig mögötte. A montreali Kanadai Nagydíj is az ötszörös világbajnok diadalát hozta, pályafutása során hatodszor nyerte meg a versenyt. Schumacher összességében már 68 sikert számlál (a Ferrarival eddig 49-ig jutott), s szerzett pontjait tekintve csak eggyel van elmaradva a bűvös ezres álomhatártól.

No de azért legyünk igazságosak, Montrealban kellett egy kis szerencse is a Schumacher-győzelemhez. Mindjárt a második kör végén Montoya elügyetlenkedte a célegyenes előtti kanyart (megpördült), így a harmadik helyről startoló ferraris, valamint Alonso is elment mellette. Pedig ha nincs ez a baki, nem biztos, hogy Schumacher átverekedte volna magát rajta. Persze tudjuk, mennyi értelme van a "ha" szócskát tartalmazó mondatoknak, Schumacher sem foglalkozott az esettel. Örült a szerencséjének, aztán szerelői az első kerékcserék során eldöntötték az első hely sorsát: egy körrel tovább tartották kint, mint a Williams az éllovas Ralf Schumachert, s ez a kis plusz (meg még talán valami más is) elegendő volt az előzéshez.

"Ez volt az ideális végeredménye egy kőkemény és szoros versenynek" - mondta Schumacher. "Végig nagyon kellett ügyelnem a fékekre, így a futam elején csak arra törekedtem, hogy tartsam a sebességet. Csak a kerékcserék idején tapostam a gázpedálra, szerencsére addig is sikerült tapadnom Ralfra. Hogy meg tudtam előzni, az a szerelőink remek munkájának köszönhető, köszönet jár nekik. Természetesen roppant fontos, hogy végre vezetem a világbajnokságot, egész évben hangoztattam, hogy az idei igen kiegyenlített küzdelem lesz. Nem tévedtem."

Schumacher reményei szerint a soron következő, nürburgringi Európa Nagydíjon túllendül az ezres álomhatáron. "999 pontom van. Németországban ez a szám azt jelenti, hogy mindenkit meg kell hívnom egy italra" - mosolygott az ötszörös világbajnok. Csapattársa, Rubens Barrichello az ötödik helyet csípte el Montrealban, ami a történtek fényében nem számít rossz eredménynek: a brazil másodhegedűsnek rögtön a verseny elején a boxba kellett hajtania első vezetőszárny-cserére, ráadásul később egyik oldalsó légterelője is leszakadt. "A versenyemet alapvetően meghatározták a rajt utáni események" - nyilatkozta Barrichello. "A nagy tömörülésben centikre voltunk egymástól, kicsit elfékeztem magam, s nekimentem Alonsónak. Ki kellett cserélni a szárnyat, s ha már kimentem, meg is változtattuk a stratégiát. Később folyamatosan bajlódtam a fékekkel és a váltóval, no meg az oldalsó légterelő elvesztése sem tett jót az autó egyensúlyának. Összességében elégedett vagyok, hogy egyáltalán be tudtam érni ötödiknek, s a sok bajom ellenére is magam mögött tudtam tartani Räikkönent."

"Hihetetlen verseny volt! Michael annak ellenére nyert, hogy fékproblémákkal bajlódott, s sok gondja ellenére Rubens is remek eredményt ért el" - lelkendezett Jean Todt csapatfőnök. "A mostani volt a hatvanadik ferraris futamgyőzelmem, s minden bizonnyal a legkeményebbek egyike: keményen meg kellett dolgoznunk a sikerért. Köszönet illeti szerelőinket, valamint összes partnerünket."