Vágólapra másolva!
A kötelezően előírt fej- és nyakvédő rendszernek (HANS) köszönheti a Forma-1-es Renault-istállóban versenyző Fernando Alonso, hogy sértetlenül úszta meg interlagosi súlyos balesetét. Ralph Firman kijelentette, sokat kell még tanulnia a legjobbak között.

Játék

Mutasd meg, mit tudsz! Legyen a tiéd a legjobb csapat!

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kötelezően előírt fej- és nyakvédő rendszernek (HANS) köszönheti a spanyol Fernando Alonso, hogy komolyabb sérülések nélkül úszta meg a Brazil Nagydíjon elszenvedett súlyos balesetét. Emlékezetes, a Renault pilótája a célegyenes előtti szakaszon előbb telibe trafálta az ausztrál Mark Webber autójáról leszakadt egyik kereket, majd óriási sebességgel előbb a gumifalnak, majd onnan a pálya másik oldalát határoló reklámtábláknak vágódott.

Noha többen panaszkodtak arra, hogy az új szerkezet rendkívül kényelmetlen, és elvonja a figyelmet a vezetésről, az FIA nem változtatott korábbi álláspontján. Mi több, szabályban rögzítette, hogy amennyiben valaki nem visel HANS-ot, Forma-1-es autót nem vezethet. "Nem tudom megítélni, a HANS mekkora segítséget nyújtott a balesetnél, az interlagosi volt ugyanis pályafutásom eddigi legnagyobb bukása" - mondta Alonso. "A teljesítményével mindenesetre elégedett vagyok, s számomra a viselése sem kényelmetlen. Bevezetésével jó döntést hozott az FIA, hiszen az olyan bukásoknál, mint amilyen az enyém is volt, minimum erőteljes nyakfájdalom szokott fellépni, én azonban teljesen jól vagyok."

Barrichello enged HANS-nak/sport/f-1/20030327barrichello.htmlRenaulthttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=34212

Pat Symonds, a Renault főmérnöke ellenben egyenesen meg van győződve róla, hogy Alonso csakis a HANS-nak köszönheti, hogy egészségesen szállt ki autójából. "Hihetetlenül jól működött a rendszer" - állítja Symonds. "Fernando elképesztő erejű ütközéseket vészelt át: a kerékkel való találkozásánál ugyan még csak 4,5 G-t (a gravitációs állandó négy és félszerese), a gumifalhoz való csapódásánál azonban már 30 G erőt kellett elviselnie. S ez még mind semmi volt a harmadik ütközéshez képest, amely 60 G erejű volt, mindezek ellenére Fernando egyetlen komolyabb sérülést sem szenvedett, sőt, nyaka is teljesen ép maradt."