Vágólapra másolva!
Rubens Barrichello vasárnap Szepangban különleges engedélyt kapott, de a Nemzetközi Automobil Szövetség keddi döntése szerint a Forma-1-es versenyzőknek továbbra is viselniük kell a fej- és nyakvédőt, a HANS-t (head and neck support). A pilóták nem örülnek a döntésnek.

Játék

Mutasd meg, mit tudsz! Legyen a tiéd a legjobb csapat!

"A Forma-1-es csapatok már 2001 áprilisától tudták, hogy be fogjuk vezetni. Lett volna idejük arra, hogy kipróbálják. A bizonyítékok arról árulkodnak, hogy jelentősen megnöveli a pilóták biztonságát. Az ilyen és hasonló szerkezeteket már tíz éve használják különböző versenyeken, és különösen Amerikában bizonyultak hasznosnak" - indokolta döntését a FIA.

A vasárnapi Malajziai Nagydíj rendezői nem sokkal a futam előtt engedélyezték Barrichellónak a HANS-nélküli indulást. A Ferrari brazil pilótája az idénynyitó Ausztrál GP-n már az ötödik körben kiesett, s utána azzal védekezett: a kötelező biztonsági felszerelés annyira nyomta a kulcscsontját, hogy nem tudott a vezetésre összpontosítani.

Az angol Justin Wilson (Minardi-Cosworth) vasárnap kórházba került, mert nem tudta mozgatni a bal karját. A 24 éves újoncot idegbecsípődés gyanújával szállították el a helyszínről, s feltételezhetően a HANS okozta a rendellenességet.

Schumacher elvesztette a fejét Sepangban/sport/f-1/20030324schumacher.html

"Az első tíz körben a védő 'nyakörv' elcsúszott, s valószínűleg megnyomott egy ideget" - mondta a futam után Paul Stoddart csapatfőnök. "A bajt tetézte, hogy miután Wilsonnak a vezetéshez értelemszerűen mozgatnia kellett a fejét, csak fokozódott a nyomás."