Vágólapra másolva!
Egymilliárd forintba kerül a Hungaroring történetének legnagyobb átépítése, amelyet négy héttel az augusztus 24-i Forma-1-es Magyar Nagydíj előtt akar befejezni a kivitelező. Jánosi György sportminiszter szerint a mostani beruházás révén jó az esélye annak, hogy a 2006-ig szóló szerződést meg lehet majd hosszabbítani.
Forrás: Hungaroring Sport Rt.


Az évek óta szorgalmazott átalakítás során a pálya 412 (2002-ben 3971,8 m, 2003-ban 4384,08 m), a célegyenes (2002: 586,29 m, 2003: 788,9 m) pedig 202 méterrel hosszabbodik, s változik a 12-es kanyar is.

20022003
Pálya hossza3971,8 m4384,08 m
Kanyarok száma1414
Legkisebb ívsugár20 m20 m
Legnagyobb ívsugár400 m400 m
Szintkülönbség36 m36 m
Célegyenes hossza596,29 m788,29 m
Legnagyobb emelkedő6,2 %6,2 %
Legnagyobb esés7,0 %7,0 %


Magyar Nagydíj/sport/f-1/20030207magyar.htmlMegyünk a Hungaroringre?http://forum.origo.hu/forum/forum?act=show&fid=36838

A futam az eddigi 77 helyett 70 körös lesz. Új helyre kerül a főbejárat, a verseny lebonyolítását segítő technikai személyzet létszáma közel 200 fővel nő.

"Már régóta javasoltam a módosításokat, hiszen az autók jelentős változását a pályáknak is követniük kell. Örülök annak, hogy a Hungaroringen elvégzik az átalakításokat, mert ezek nélkül Magyarország elveszíthette volna futamát" - üzente videofelvételen keresztül a hétfői sajtótájékoztató résztvevőinek Bernie Ecclestone, az autósport elitkategóriájának első számú vezetője.

Veszélyben a Brit Nagydíj/sport/f-1/20030314schumi.htmlCoulthard szerint nonszensz a vb-címről beszélni/sport/f-1/20030317coulthard.html

A pilóták az idénynyitó Ausztrál GP-n ismerkedhettek meg a tervekkel, s valamennyien egyetértettek abban, hogy az új pályarajz alapján izgalmas, s az eddiginél sokkal gyorsabb futamot láthatnak majd a szurkolók. Azt külön kiemelték, hogy a célegyenes átalakítása jelentősen növeli az előzési lehetőségeket.

A tervek szerint a Magyar Nagydíj előtt próbaversenyen tesztelik az új pályát.