A brazil pilótának kevesebb mint tíz perc szükségeltetett ahhoz, hogy Ferrariját a falhoz csapja, ám nem technikai hiba, hanem a kötelezően előírt fej- és nyakvédő rendszer, a HANS okozta a balesetet. "Az új sisakrendszer annyira nyomta a jobb kulcscsontomat, hogy a fájdalom miatt egyszerűen nem tudtam a vezetésre koncentrálni, emiatt elvesztettem az uralmat autóm felett" - mondta Barrichello. "Ha akkor nem esek ki, megtörténik később, ilyen körülmények között soha nem értem volna be a célba." Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke korábban kijelentette, hogy aki nem visel HANS-ot, az el sem hagyhatja a boxutcát, a versenyzőknek viszont kicsit sem tetszik az új rendszer, szinte mindenki panaszkodik a kényelmetlen szerkezetre.
Juan Pablo Montoya mindeközben érvekkel igyekszik alátámasztani azt az állítását, hogy David Coulthard csak a szerencséjének köszönhette vasárnapi győzelmét. "Közel tizenhat másodperccel előztem meg őt, amikor először küldték a pályára a biztonsági autót. Akkor is jelentős előnnyel rendelkeztem vele szemben, amikor másodszor bejött a safety car. Mindkétszer szerencséje volt, s még akkor is, amikor tizenegy körrel a leintés előtt megpördültem" -fejtegette a Williams-BMW kolumbiai versenyzője, aki pályafutása második futamgyőzelmét arathatta volna, de végül "csak" második lett a McLaren-Mercedes skót pilótája mögött. "Az élet azonban megy tovább. Sokat kell még javítanunk autónkon az újabb sikerekhez, de már most érzem, hogy nagy lehetőség előtt állunk."