Vágólapra másolva!
Jelentősen csökkent a Forma-1-es Amerikai Nagydíj jegyeladása az elmúlt évekhez képest, ami nem kis részben a Ferrari és Michael Schumacher egyeduralmának a következménye. A szakemberek ugyanakkor más összetevőket is megjelölnek a kudarc okaként.

Az indianapolisi futamra a tavalyi esés után idén ismét kevesebb jegyet adtak el, bár így is a legnézettebb verseny lesz a szezonban. A F1 első "téglagyári" évében kétszázezer, tavaly 175 ezer néző látta helyszínen a viadalt, míg a mostani hétvégén 140-150 ezer szurkolóra számítanak.

A pálya szóvivője, Fred Nation elmondta: "A százezres határt már hónapokkal ezelőtt elértük, de a tavalyi szám nem lesz meg." Az okok között Nation említette a "dráma hiányát a bajnokságban", valamint azt, hogy az általános gazdasági pangás miatt kevesebb európai rajongó repüli át az Atlanti-óceánt.

Noha idén látogatnak a legkevesebben a versenyre, így is közel kétszer annyi szurkoló foglal majd helyet a lelátókon, mint két hete az Olasz Nagydíjon, és jóval többen, mint az IRL- vagy a Champ Car-futamokon.

Ugyanakkor az izgalmas bajnokság önmagában nem lesz elég a nézőszám felturbózására - a Forma-1-nek ki kell dolgoznia, miként adja el magát Amerikában. Nation szerint a sportágnak nem csak szurkolókat, hanem szponzorokat is kell toboroznia az Újvilágban.

Az Amerikai Nagydíj/sport/f-1/20020925azamerikai.htmlA nézettségi harcban vesztes a Ferrari/sport/f-1/20020918anezettsegi.htmlmy.brickyard.com/usgphttp://my.brickyard.com/usgp/

"Ahogy nekünk, amerikaiaknak nyitottnak kell lennünk és értékelnünk kell az F1 és az itteni motorsport-rendezvények közti különbséget, az európaiaknak ugyanúgy látniuk kell, hogy az Egyesült Államok teljesen más piac, mint amelyeket eddig meghódítottak" - fejtette ki a szóvivő.

Konkrét példának Nation megemlítette egy amerikai csapat létrehozását amerikai pilótákkal, kampányt folytatni a médiában, és általában az erősebb marketingtevékenységet.

Ujlaky István