A Williamsek hátuljában lévő V10-esek 19 050-es fordulaton pörögtek, ellenben 2000 márciusában Melbourne-ben, mikor a BMW visszatért a Forma-1-be, 17 000-nél tartottak.
"Ezzel a rekorddal újabb küszöböt léptett át motorjaink teljesítménye" - mondta Theissen. "Egy mérnöknek hátborzongató azt látni, hogy korábban elérhetetlennek gondolt számok hirtelen valósággá válnak."
A 19 ezres fordulatszám azt jelenti, hogy minden egyes henger 158-szor kap gyújtást másodpercenként. Ugyancsak rekordot döntött a Williams a legnagyobb átlagsebesség tekintetében: Montoya 259,828 km/órás sebességgel ment körbe az időmérő edzésen, felülmúlva ezzel Keke Rosberg 1985-ös teljesítményét.
A finn 258,983-mas átlaggal száguldott a Brit Nagydíj kvalifikációján, Silverstone-ban, szintén Williamsszel. Az akkori FW10-est másfél literes turbómotor hajtotta, amit a Honda szállított. További hasonlóság, hogy a versenyt akkor sem nyerték meg a grove-iak: Alain Prost végzett az élen, s futotta a leggyorsabb kört McLaren-Porschéjével.
Végül nem úszhattuk meg a hétvégét a ferraris Schumacher újabb csúcsa nélkül: a kerpeni megdöntötte az egy szezonban szerzett legtöbb pont eddig is maga által tartott rekordját. 123 helyett immár 128 pont a mérce, ráadásul Schumacher növelte előnyét az egymás utáni dobogós helyezések (17), illetve pontszerzések (20) tekintetében.