Vágólapra másolva!
Barcelonában edzenek a Forma-1-es csapatok a júliusi Brit Nagydíjra, az angliai pályát hét istálló szállta meg, s az első két napon brit pilóta (David Coulthard, majd Jenson Button) végzett az élen. A Ferrari három helyszínen is gyakorol.

A Brit Nagydíj előtti barcelonai teszteken eddig mindkét napon (kedden és szerdán) hazai pilóta végzett a tesztek élén, előbb David Coulthard, majd Jenson Button. A második napon 1:17.71-es eredményt produkált a renault-s, az edzés java részében gumikat fejlesztve. A Michelin radikális fejlesztése nem jött be a Nürburgringen, ezért Pierre Dupasquier, a cég feje elmondta: a következő futamtól visszatérnek a konzervatívabb felépítésű abroncsokhoz. "Ezúttal túl messzire mentünk" - ismerte el a francia szakember.

Visszatérve a tréninghez: rettenetes hőség uralkodott a spanyolországi pályán, csúcsidőben az aszfalt 55 fokosra melegedett fel. A mclarenes Alex Wurz csak 26 kört vezethetett, többnyire a garázsban dekkolt, pedig David Coulthard előző nap még versenytávot tett meg a járművel.

Wurz reciproka Felipe Massa volt, aki 93 körön át próbálgatta a Sauber új alvázelemeit és a silverstone-i beállításokat. Az edzés utolsó perceiben leállt Massa kocsija, ám így is megszerezte a harmadik legjobb időt. Ugyancsak gondjai akadtak Massa honfitársának, Enrique Bernoldinak: ebéd előtt kicsúszott, utána Arrowsának motorja mondta fel a szolgálatot, legalább közben jól érezhette magát.

Eddie Irvine nem kímélte Jaguarját, nagy sebességgel kicsúszott, átrobogott a kavicságyon, neki a gumifalnak, de csak annyira, amennyitől még tudta folytatni a tesztelést. Összesen 63 kört megtéve készülhetett a feljavított Jaguar csütörtöki érkezésére. (Az első hírek szerint biztató a Nagy Macska új kocsija.)

Folytatta a gyakorlást a Ferrari is, Luca Badoer Mugellóban gyötörte az F2002-est. Az olasz pilóta elektronikát és gumikat tesztelt, 102 kört ment (egy tucatot a rövidített pályán), legjobb ideje 1:22.896 perc lett. Csütörtökön Rubens Barrichellóval edz ugyanitt a Scuderia.

Barcelona, második nap:
1. Jenson Button, Renault (Michelin), 1:17.71 perc, 87 kör
2. Alex Wurz, McLaren-Mercedes (M), 1:18.85, 26
3. Felipe Massa, Sauber-Petronas (Bridgestone), 1:19.31, 93
4. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), 1:19.37, 66
5. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), 1:19.58, 48
6. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), 1:19.62, 60
7. Marc Gené, Williams-BMW (M), 1:19.79, 89
8. Eddie Irvine, Jaguar (M), 1:20.08, 63
9. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (M), 1:20.57, 65

Kedden Coulthard még tréningezett egyet, mielőtt elrepült volna Budapestre, a Boxutcába. A skót sofőr volt az egyetlen, aki 1:20 perc alá tudott menni a nyitónapon, pedig minden résztvevő a kemény gumik tesztjére koncentrált, melyekre Silverstone-ban szükség lesz.

Antonio Pizzoniának sűrű napja volt, a williamses 103 kört autózott, hosszú, 15-20 körös adagokban, amit nem utolsósorban a BMW-motor tartósságának vizsgálata indokolt. Nick Heidfeld ekkor próbálta ki először a Sauber új alvázelemét, amely remek adatokat produkált a szélcsatornából, ám a német pilóta kételkedett benne, hogy valóban előrelépést jelent-e az eszköz.

Különböző problémák miatt nem tudta végigcsinálni az edzést Jenson Button (Renault, mechanikai hiba), Alex Wurz (McLaren), Pizzonia és Szato Takuma (Jordan, motorhiba).

Kedden végezte első napját Luca Badoer is. A ferraris Mugellóban ugyanazt a munkát művelte, mint szerdán (elektronika, gumik), de csak 42 kört ment, ebből is nyolcat rövid pályán. Legjobb ideje 1:24.349 perces lett. A csapat második tesztpilótája, Luciano Burti Monzában használta az F2001-est: közel két versenytávot, 90 kört teljesített, 1:25.155-ös legjobbal.

S mindez nem elég, a vörösök autóját délután Badoer Fioranóban is kipróbálta, összehasonlító tesztet végzett az F2002-es különböző kasztni-részeivel. Az olasz 31 körének legjobbja 59.328 másodperces lett, utána pedig visszatért Mugellóba, ahol szerdán újra ő volt a soros.

Barcelona, első nap:
1. David Coulthard, McLaren-Mercedes (Michelin), 1:19.50 perc, 61 kör
2. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (M), 1:20.01, 103
3. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (Bridgestone), 1:20.12, 92
4. Alex Wurz, McLaren-Mercedes (M), 1:20.16, 74
5. Jenson Button, Renault (M), 1:20.25, 44
6. Marc Gené, Williams-BMW (M), 1:20.28, 74
7. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), 1:20.46, 95
8. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), 1:20.50, 31