Vágólapra másolva!
Több Forma-1-es csapat is újításokat tervez a következő futamra, az Osztrák Nagydíjra. Szerda estig a BAR és a Minardi kivételével minden istálló autói pályára gördültek, összesen öt európai helyszínen. Az [origo] az első két nap történéseit foglalta össze.

Fotó: EPA
Wurz ellátta a többiek baját

"Ismét nagyon jó napom volt, semmi probléma nem sújtott" - újságolta Massa. "Az autó remekül futott, megpróbálkoztunk néhány kvalifikációs beállítással." Csütörtöktől mindkét sofőrt leváltják, Wurzot Kimi Räikkönen, Massát Nick Heidfeld.

Szerda harmadik dobodósa Antonio Pizzonia, a Williams teszterje lett, annak ellenére, hogy egy műszaki hiba miatt nem tudott folyamatosan gyakorolni. A brazil utolsó napján bő másodpercre maradt el Wurzéktól, a helyébe lépő Juan Pablo Montoya viszont még javíthat.

David Coulthard a 2002-es McLarent nyúzta, az autót, melyen a háromnapos teszt során átalakítják a felfüggesztést. A skót versenyző mechanikai hiba miatt egyszer kirepült a célegyenes végi kanyarból, a délelőtti három edzésleállítás egyikét okozva. DC legjobb ideje 1.5 mp-el maradt el Wurzétól.

A piros zászlót Jarno Trulli miatt kellett még kétszer elővenni, másodjára motorhiba miatt. Új alkatrészek híján Pedro de la Rosa és Eddie Irvine set-upot állítgatott és gumikat próbált a Jaguarhoz. De la Rosa délután előrukkolt a negyedik helyre, Irvine viszont három mp-re maradt el az élvonaltól.

Valencia, második nap:
1. Alex Wurz, McLaren-Mercedes (Michelin), 1:11.532 perc, 90 kör
2. Felipe Massa, Sauber-Petronas (Bridgestone), 1:11.635, 77
3. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (M), 1:12.880, 31
4. Pedro de la Rosa, Jaguar (M), 1:12.931, 72
5. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), 1:13.137, 67
6. Jarno Trulli, Renault (M), 1:13.556, 57
7. Fernando Alonso, Renault (M), 1:13.646, 51
8. Eddie Irvine, Jaguar (M), 1:14.432, 54

Fotó: Amber PR
Badoer: közel Schumi rekordjához

Portugáliában, Estorilban akciózott a Toyota, Ryan Briscoe tesztpilóta 112-szer ment körbe az egykori GP-pályán. "Kicsit fáradt vagyok ezek után, de még mindig nagyon jónak érzem a formám" - mondta az ausztrál. "Folytattuk a tegnapi programot, mechanikai beállításokon és az autó egyensúlyán dolgoztunk." A japánok fordítottak némi figyelmet a kuplungra is, s végül Briscoe leggyorsabb köre 1.19.59 perces lett.

Szato Takuma bizonyult a jobbik bridgestone-osnak Silverstone-ban, a jordanes másfél mp-et vert Enrique Bernoldira és az Arrowsra. Utóbbi több mint egy versenytávnyit gyakorolt az A23-assal.

Silverstone, második nap:
1. Szato Takuma, Jordan-Honda (Bridgestone), 1:24.595 perc, 37 kör
2. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), 1:25.049, 78

A keddi események

A legforgalmasabb pályán, Valenciában Antonio Pizzonia Williamse diktálta a tempót, 1:12.731-es ideje akkor még hat tizeddel jobb volt Wurz McLarenjénél. A tesztek nyitónapján csak a Saubert vezette "versenypilóta", természetesen Massa, aki már akkor is csak másfél tizedre maradt el Wurztól. Fernando Alonso, a Renault teszterje hét ezreddel ment lassabban Massánál.

A francia csapat a kipörgésgátlón dolgozott, Mike Gascoyne technikai igazgató így summázta a napot: "Hasznos munkát végeztünk, Fernando a szoftver módosításait figyelte, az eredményekkel elégedettek vagyunk."

Massa ugyancsak nem hagyta figyelmen kívül a kipörgésgátlót: tíz rajtpróbát végzett.

Valencia, első nap:
1. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (Michelin), 1:12.731 perc, 96 kör
2. Alex Wurz, McLAren-Mercedes (M), 1:13.311, 99
3. Felipe Massa, Sauber-Petronas (Bridgestone), 1:13.474, 59
4. Fernando Alonso, Renault (M), 1:13.481, 81

A Ferrarinál ugyanaz volt a leosztás, mint szerdán, Badoer Fioranóban 72 kört ment (25-öt a rövid pályán), 59.185 mp-es legjobb idővel. A csapat közleménye szerint az F2002-es általános fejlesztése volt terítéken. Luciano Burti közben Monzában tevékenykedett, 59 kört produkált a tavalyi Ferrarival, 1:25.003-as legjobbal. A brazil teszter gumikat próbált, s bár egyszer megpördült a Variante della Roggiában, azt leszámítva gondtalan napot hagyott maga mögött.

Briscoe Estorilban 91 kört autózott a Toyotával, s így foglalta össze a helyzetet: "Ez a pálya kiválóan alkalmas tesztelésre, mivel egyaránt vannak rajta gyors és lassú kanyarok. Plussz a hepehupás aszfalt megfelelő igénybevételnek teszi ki a kocsit, ami hasznos az információszerzés szempontjából." Briscoe programja ugyanaz volt kedden is mint szerdán, ám legjobb ideje jobb volt annál: 1.19.41.

Silverstone-ban kedden még csak az Arrows körözött, Enrique Bernoldi 33-szor haladt el a célegyenesben. A nehéz időjárási körülmények (heves esőzés, erős szél) közt 1:38.542-es körrekordra futotta.

A következő napok összes tesztjéről is beszámol az [origo].

Ujlaky István

Korábban:

Tesztek hat pályán

A legutóbbi tesztsorozatok:

Fórum:

Teszt eredmények, 2002