Vágólapra másolva!
A komoly gondokkal küzdő Jaguar-istálló a héten Barcelonában egymás mellett teszteli a tavalyi R2-est és az idei, félresikerült R3-ast. Eddie Irvine ütközése után szócsatába keveredett Alex Yoonggal.

A csapat szerdától péntekig szállja meg a Circuit de Catalunyát, hogy kiderítse, miért bizonyult gyengének a kocsi Ausztráliában és Malajziában.

Pedro de la Rosa vezet majd az első két napon, utána következik Eddie Irvine. Amennyiben az R2-es gyorsabbnak bizonyul, a Jaguar azzal versenyez az április 14-i, San Marinó-i Nagydíjon. Más F1-es csapatok is ott lesznek Spanyolországban, így a teszten nemigen lehetnek titkok.

"Sajnos mindenki a mi köridőinket vizslatja majd, de ha külön edzenénk, nem kapnánk bepillantást más istállók teljesítményébe" - mondta Nav Sidhu, a Jaquar szóvivője.

Bármit hoz is a teszt, a Milton Keynes-iek az új kocsit viszik a következő futamra, Brazíliába: "Amennyiben az R2-es a gyorsabb, három versenyre kész darab kellene belőle. Ennyink egyszerűen nincs. Az R3-ast semmiképp nem tesszük talonba, ha úgy adódik, pár versenyen a tavalyi kocsival megyünk, utána jön az R3-as."

A Malajziai Nagydíjon ütközött Irvine és a minardis Alex Yoong, ami után kis szócsata is zajlott. "Lengették neki a kék zászlót, megkezdtem az előzést, erre becsapta az ajtót, és levitte az első szárnyam" - állította az északír. "Először is nem volt kék zászló, másodszor Eddie mögöttem haladt, én meg csak tartottam a versenyvonalat. Már befordultam, mikor nekem jött. Csak mentem a vonalamon, nem cikáztam ide-oda" - replikázott Yoong.

Később mindketten feladták a versenyt, ám egyikük sem az ütközés miatt: a 29. körben Yoong kocsiján tönkrement a váltó, két menettel később Irvine műszaki hiba miatt állt meg.

Ujlaky István

Korábban: