Vágólapra másolva!
Michael Schumacher és Juan Pablo Montoya egymáshoz közel, a riválisoktól azonban távol végzett a Malajziai Nagydíj időmérő edzésének élén. Mögülük Rubens Barrichello és Ralf Schumacher, valamint Kimi Räikkönen és David Coulthard stratolhat vasárnap.

Fotó: Amber PR
Schumi eddig az egyetlen malajziai pole pozíciós

Az ezúttal végig száraz edzésen 37 fokot mértek az aszfalton, s Michael Schumacher csak későn, 24 perc után merészkedett a pályára. A ferraris kapásból elvette a pole-t öccsétől, majd innentől kizárólag Montoya jelentett rá veszélyt. Figyelembe véve, hogy már Melbourne-ben is ők ketten végeztek az élen, pillanatnyilag nem tűnik túlzásnak kijelenteni: Schumacher és Montoya párharca várható az idei vb-címért. Érdekes az is, hogy ha külön vesszük szemügyre az egyes szektorokban elért időket, a williamses jobb eredményeket ért el, azaz kis híján övé lett a leggyorsabb kör.

Schumi idejét tehát a kolumbiai megjavította, de öt percre rá újra a Ferrari állt a képzeletbeli első rajtkockán. Kísérleteinek csak a felét használta el ekkorra a kerpeni, és ezután is csak az edzés végén próbálkozott, alig elmaradva saját legjobbjától. Meglepő, de Schumacher nem tudta megjavítani tavalyi edzésrekordját, 46 ezreddel elmaradt attól. Egyébként ez volt a Scuderia történetének 150. pole pozíciója.

Érdekességet jelentett, hogy a McLaren képtelen volt javítani, Räikkönen és Coulthard beállt az ötödik, hatodik helyre, s még egymáshoz képest sem változtattak pozíciót a tréning második felében. Az utolsó másodpercekben M. Schumi kivételével minden menő repülőkörön volt, de csak az addig negyedik helyen álló Barrichello tudott javítani egyet. Michael alighanem fellélegzett, hogy nem Ralf Schumi indul mögüle.

Végre bizonyított a Sauber, Nick Heidfeld begyűjtötte a hetedik helyet, a renault-s Jenson Button előtt, Felipe Massa edzése viszont csaknem véget ért 21 perc után, mikor jobb első defektet kapott. Ezzel együtt csak két körét nem használta ki, és a 14. pozícióba jutatta Sauberét az újonc. A szabadedzésen remeklő Mika Salo behozta tizediknek Toyotáját, Heinz-Harald Frentzen (Arrows) és Jarno Trulli elé.

Jacques Villeneuve-nek sikerült a mezőny közepén tartania a BAR-t, de Olivier Panis autója harcképtelen volt, így az utolsó percekben a tartalékkal küzdötte fel magát a rajtrácsra. A BAR-t megverte hondás riválisa, a Jordan: Giancarlo Fisichella kilencedik, Szato 15. lett.

"Meglepő, hogy a pole ideje lassabb, mint tavaly, de a lényeg, hogy élen állok. Talán mehettem volna gyorsabban, ha a tréning legvégéig várok, ugyanakkor így elkerültem a forgalmat, ezért mentem ki korábban. Ezt az eredményt a tegnapi előkészületeinknek köszönhetjük, azt mondhatom, tökéletes volt a kocsi. Ausztráliában mindenki azt mondta, könnyű nekünk, ám ma bebizonyosodott, hogy éles a helyzet, érdekes versenyt futunk holnap. A gumiválasztásunk a versenyre kiváló, tehát bizakodom, de nem annyira, mint Melbourne-ben. Komoly tényező lehet az időjárás, így nehéz megmondani, mi fog történni" - fejtegette Schumacher.

Csapattársa főleg az edzés végéről emlékezett: "Örülök az utolsó köridőmnek, mégha mindig arra gondol is az ember, hogy lehetne gyorsabb. A tréning elején igyekeztem megfelelő beállításokat találni, mert a kocsit összeszedettebbnek éreztem reggel, a régi gumikon. Eleinte nem javultunk, de a végén igen, megoldottuk az alulkormányzottságot és a fékproblémákat, amiket eleinte éreztem. Nagyon szoros volt a vége, nagy nyomás nehezedett rám, ám a pálya egyre jobb lett, ami segített."

Montoya csalódottságának és elégedettségének is hangot adott: "Csalódott vagyok kissé, megszerezhettem volna az első rajtkockát. Azért örülök, hogy az első sorból indulhatok, újra pontokat szerezhetek a csapat. Úgy néz ki, a Ferrarinak több leszorítóereje volt, pedig az én kocsim is kivállóan ment, főleg a második szektorban. Rengeteget változtattunk tegnap óta az autón, elégedett vagyok az eredménnyel."

"Egész hétvégén problémát okoz az alulkormányzottság. Nem találom az egyensúlyt. Edzés közben állítottunk a kocsin, de nem tudtuk jelentősen megváltoztatni. Egyértelműen nem használtuk ki olyan jól a Michelin-gumikat, mint a Williams" - magyarázta Coulthard.

A Malajziai Nagydíj rajtsorrendje:
1. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:35.266 perc, 9 kör
2. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (Michelin), 1:35.497, 11
3. Rubens Barrichello, Ferrari (B), 1:35.891, 12
4. Ralf Schumacher, BMW-Williams (M), 1:36.028, 12
5. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), 1:36.468, 11
6. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), 1:36.477, 12
7. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), 1:37.199, 10
8. Jenson Button, Renault (M), 1:37.245, 09
9. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), 1:37.536, 12
10. Mika Salo, Toyota (M), 1:37.694, 11
11. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), 1:37.919, 12
12. Jarno Trulli, Renault (M), 1:37.920, 11
13. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), 1:38.039, 11
14. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), 1:38.057, 10
15. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), 1:38.141, 12
16. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), 1:38.284, 10
17. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), 1:38.274, 12
18. Olivier Panis, BAR-Honda (B), 1:38.390, 07
19. Allan McNish, Toyota (M), 1:38.959, 10
20. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), 1:39.121, 12
21. Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), 1:39.454, 12
22. Alex Yoong, Minardi-Asiatech (M), 1:40.158, 12

Ujlaky István

Ajánlat: