Vágólapra másolva!
Rubens Barrichello szerezte meg a pole pozíciót a Forma-1-es idénynyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, magyar idő szerint szombat hajnalban. Rubinho mögött ferraris csapattársa, Michael Schumacher érkezett, majd öccse, a williamses Ralf, a két McLaren és Juan Pablo Montoya. Élete első futamára nem tudta magát kvalifikálni Szato Takuma.

Rubinho
Rubinho a menők közül egyedül kétszer próbálkozott jó időben, el is vitte a pole-t szárazon

Utóbbi gyorsan élre ugrott, csapattársa, M. Schumacher épp nekikezdett volna egy repülőkörnek, mikor Szato meghibásodott autóját el kellett vontatni a pálya széléről, ezért piros zászlóval leállították az edzést. A japán újoncnak nem volt szerencséje: az időmérőt megelőző szabadedzésen összetörte kocsiját, majd a váltóhibás tartalék is kiesett alóla. (Állítólag a délelőtti bukásában is szerepet játszott a rosszul működő váltó.)

A piros zászló előtti utolsó pillanatokban is akadt egy incidens, a gyors kört teljesítő David Coulthard megérkezett Jacques Villeneuve mögé, megpróbálta kikerülni, de a kanadai nem vette észre, ezért természetes vonalát megtartva váltott ívet az utolsó kanyarban, így DC a fűre sodródott. A McLaren hátulja a kerítésnek ütközött, de sértetlen maradt, amit alátámaszt Coulthard pole-ja, amit az edzés újrainditásakor szerzett.

Csakhogy a program még nem ért véget, Ralf Schumacher azonnal a Williamst repítette élre, majd bátyja a Ferrarit, majd Barrichello a másik Ferrarit. Mivel ekkortájt eredt el mind jobban az eső, lényegében a lehetséges 24 körből mindössze kilencet felhasználva szerezte meg a Scuderia az első rajtsort.

Kevésbé fürdött sikerekben a Jaguar, most is igazolódott, ami a teszteken már kiderült: az új autó egyelőre roppant silány, Eddie Irvine és Pedro de la Rosa csupán a minardis Alex Yoongot tudta maga mögé utasítani.

A zivatar előtti utolsó pillanatokban Montoya megpróbált javítani idején, ám gyors köre utolsó néhány száz méterén már csurom vizes volt az aszfalt. Az első hat helyen osztozkodtak a "három nagy" istálló pilótái, mögöttük egy olasz sor alakult ki, Fisichellával és Jarno Trullival. Az első tízbe került még a két Sauber, érdekes módon az újonc Felipe Massa két tizeddel megverte a harmadik idényét taposó Nick Heidfeldet.

Jól szerepelt a Toyota is, Mika Salo révén begyűjtöttek egy 14. helyet, ami jónak mondható az első F1-es versenyét megélő csapatnak. Végül néhányan kihasználták az esőt is, a beállításokhoz gyűjtve adatokat megkóstolta a pályát Räikkönen, M. Schumacher hosszasan körözött, kitöltve maradék nyolc körét, Szato pedig megkapta Fisico Jordanjét, hogy legalább legyen mért ideje, mégha a Barrichellóhoz mért 107 százalékos határidőn esélye sem volt beljebb jutni. A körülményekre való tekintettel a versenybíróság engedélyezte Szato vasárnapi indulását.

"Remekül érzem magam, rendkívül nyugodt vagyok. Az eső már sokszor segített nekem, most is ez történt. Első gyors körömben még akadályozott a nagy forgalom, második próbálkozásom során viszont sokat javítottam. Pénteken már szereztem tapasztalatokat esőben, ez most kifizetődött" - fogalmazott Rubihno.

A pályafutása negyedik edzéselsőségét elérő brazil csapattársa főleg a Ferrari sikerétől boldog: "Örülök, hogy mi foglaljuk majd el az első sort a rajtrácson. Ez volt a legfőbb célunk, így örülök az eredménynek, bár a piros zászló alaposan rontott a helyzetemen. A gyors köröm sem sikerült a legjobban, mert lementem közben a fűre."

Ralf Schumacher a gumikról szólt: "Ilyen alacsony hőmérsékletnél a Bridgestone egyértelműen előnyben van, ám még így is meglepő a Ferrari sikere, figyelembe véve, hogy a tavalyi autóval jöttek ide. Még mindig tudunk javítni, szóval, vasárnap majd meglátjuk."

Az Ausztrál Nagydíj rajtasorrendje:
1. Rubens Barrichello, Ferrari (Bridgestone), 1:25.843 perc, 10 felhasznált kör
2. Michael Schumacher, Ferrari (B), + 0.005 mp, 11
3. Ralf Schumacher, BMW-Williams (Michelin), + 0.436, 3
4. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), + 0.603, 7
5. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), + 1.318, 8
6. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (M), + 1.406, 4
7. Jarno Trulli, Renault (M), + 1.867, 7
8. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), + 2.026, 10
9. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), + 2.129, 6
10. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), + 2.389, 5
11. Jenson Button, Renault (M), + 2.518, 6
12. Olivier Panis, BAR-Honda (B), + 2.538, 5
13. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), + 2.814, 7
14. Mika Salo, Toyota (M), + 3.362, 5
15. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), + 3.631, 3
16. Allan McNish, Toyota (M), + 3.793, 5
17. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), + 3.895, 5
18. Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), + 4.243, 7
19. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), + 4.270, 7
20. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), + 4.349, 4
21. Alex Yoong, Minardi-Asiatech (M), + 5.661, 5

Nem kvalifikálta magát:
22. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), + 27.508, 7

[stefano.nuovolacchi]