David, mennyire vettél részt a pályán a munkákban?David Richards:Sokat változtattatok eddig?
DR: Nem, az első 90 napban elrendezünk néhány dolgot, és addigra világosabb lesz a kép. Majd mikor Imolába megyünk, tartunk egy sajtótájékoztatót erről, ahol elmondjuk, min kell változtatnunk és merre indulunk a jövőben.
Van előre meghatározott tervetek, stratégiátok?
DR: Mit gondolsz?
Mi a helyzet Jacques Villeneuve-vel? Mindenki azt kérdezi, hogyan boldogul Richards Villeneuve-vel.
DR: Nyilván nem lehet valakit megismerni néhány heti közös munka után, de nincs gond. Neki is megvan a munkája, nekem is, mindkettőnknek azonosak a céljai.
Minden versenyre elutazol?
DR: Nagy valószínűséggel igen, e téren egyáltalán nincs probléma.
Mikor lesz legközelebb szabad hétvégéd? 2003-ban?
DR: Sűrű év áll előttem, de nemkevésbé szórakoztató.
Ove, milyen hangulat uralkodik a Toyotánál jelenleg?
Ove Andersson: Kicsit nyugtalanok vagyunk, érthetően. Ez az első versenyünk, és kíváncsian várjuk, hol leszünk vasárnap.
Kicsit idegesek vagytok?
OA: Igen, mondhatom, stresszes, hogyan zajlik majd ez az egész.
Egy időben úgy érezted, kirekesztettek a Forma-1-ből. (A csapatok tiltakoztak, mert a Toyotára nem vonatkozott a novemberi teszttilalom.) Ennek már vége?
OA: Most mindannyiunkat lelkesen üdvözölnek. Nem tudok egyebet mondani, akivel csak találkozunk, szívesen lát. Sokkal jobb a helyzet, mint korábban, megérkeztünk Melbourne-be, és már mi is a nagy család tagjai vagyunk.
Elégedett vagy a dolgok alakulásával, az elmúlt hónapok tesztjeivel?
OA: Hát, szerintem a teszteken mindenki úgy érzi, rengeteg dolga van még. Az első igazán komoly teszt a hétvége lesz, abból kell majd kiindulnunk.
Kezdetben csak annyit mondtatok, "a cél, hogy kvalifikáljuk magunk a versenyre". Még mindig ezt gondoljátok, vagy már más a mérce?
OA: Ennek kell lennie az első számú célnak, mert ha nem kvalifikáljuk magunkat, nem is versenyezhetünk. Az első futamokon tanulni fogunk, fejlődnie kell a csapatnak. A kezdők márpedig kezdők, így meg kell tanulnunk járni, mielőtt futni akarnánk.
Kérdések a közönségtől
A pilótáktól kérdezném: biztonságban érzitek a szerződéseteket Jos Verstappen kirúgása után?
DC: Sajnálom, ami Jos Verstappennel történt. Nem lehet könnyű helyzet, hogy biztos vagy az idei évedben, aztán egyszer csak nincs hol vezetned. Azt hiszem, ennek mögöttes okai vannak, amikről csak az érintettek tudnak. Amíg nem ismerem jobban a tényeket, nem is mondok semmit.
MS: Nincs szerződésem Tommal. (Tom Walkinshow, az Arrows főnöke.)
Melyikőtök a legjobb pilóta a Forma-1-ben?
MS: Melyikőtök a legjobb újságíró?
A leggazdagabb. Tudom, hogy minden pilóta a legjobbnak gondolja magát.
DC: Ez nem egy bokszmeccs vagy ilyesmi, nem pankráció. Egyértelműen bízol a képességeidben, és mind a hárman nyertünk futamot. Michael többet nyert, mint Pablo vagy én, és nem túl szerencsés olyan sráccal versenyezni, aki többet nyert, mint bárki a sportágban, de ez a kíhívás, ez adja meg az egész zamatát; alig várom már, hogy hozzátegyek az eddigi 11 győzelmemhez.
JPM: Hát, nem tudom. Gyerekkorom óta nagy rajongója voltam Sennának, én azt mondanám, Senna a legnagyobb.
David, jobban magadénak érzed már a csapatot, most már a tiéd? Mert korábban Mikáé volt.
DC: Egy ideig az hittem, David Richardshoz beszélsz. (A BAR új főnöke télen váltotta Craig Pollockot.) Ha a csapatnál tudni szeretnének valamit, odajönnek hozzám, és megkérdezik. Ez nagyon kellemes szituáció nekem, ugyanakkor nem becsülöm alá az előttem álló kihívást. Kimi gyors és keményen hajt majd, ám ezt teszem én is.
Úgy érzed, végre mögötted áll az egész csapat?
DC: A téli teszteken nem vett részt mindenki, így erre a kérdésre a szezon közepén tudok majd válaszolni.
Michael, egy elméleti kérdés: Van ötven dollárod egy fogadáshoz. Kinek a nevére tennéd ezen a hétvégén?
MS: Zsebre vágnám.
[stefano.nuovolacchi]
Ajánlat:
Az Ausztrál Nagydíj
Korábban:
Fórum:
Tippeljetek minden futamra!