Vágólapra másolva!
Az idei Forma-1-es szezon végeztével mérleget vontunk az eseményekről, összegeztük a futamok lényeges momentumait, eredményeit.

Ausztrál Nagydíj

Malájziai Nagydíj

Brazil Nagydíj

San Marinó-i Nagydíj

Spanyol Nagydíj

Osztrák Nagydíj

Monacói Nagydíj

Európa Nagydíj

Kanadai Nagydíj

Francia Nagydíj

Brit Nagydíj

Német Nagydíj

Magyar Nagydíj

Belga Nagydíj

Olasz Nagydíj

Az USA Nagydíja

Japán Nagydíj

óvatosságból az orvosok nem engedték rajthoz állni

Tavaly Jenson Button látványos berobbanása már jelzett valamit, idén pedig kiderült: jónéhány Forma-1-re érett tehetség nyomja a gázt a világban. Legfőképp Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen színre lépése okozott izgalmakat. Nyilvánvaló, hogy a következő évek meghatározó versenyzőit láttuk a Williamsben és a Sauberben. És ott volt még Fernando Alonso is, aki ugyan egy harmatgyenge Minardival esélytelen volt pontszerzésre, de csapattársainál rendre gyorsabb volt, a futamokat befejezte - a maga részéről megtette, amit lehet. Räikkönen szezon végére kicsit elfáradt, Montoya viszont fokról-fokról javult, s az utolsó öt futamokon 16 pontot szerzett, néggyel többet, mint csapattársa, Ralf Schumacher. Csalódást talán csak Mika Häkkinen és Villeneuve okozott. Häkkinent sokszor sújtotta műszaki hiba, ám mikor nem, akkor sem volt képes eredményt felmutati: a kilencedik futamon állhatott először dobogóra. A finn aztán kétszer is nyert, ami feledtette a borzalmakat, Villeneuve viszont épp az évad végén pukkadt ki, a kanadai belefáradt csapata tragikus szereplésébe, inkább új barátnőjével törődött, eljegyezte gyorsan.

Keringőztek is egy nagyot a sofőrök, Heinz-Harald Frentzen szűrét kitette Eddie Jordan, Jean Alesi viszonya megromlott Alain Prosttal - helyet cserélt hát a Jordan és a Prost pilótája. Utóbbiaknál amúgy is rengetegen teljesítettek szolgálatot év közben, így mutatkozhatott be például Tomas Enge, az első versenyző az egykori szocialista blokkból. Jövőre visszatér a road show-ba Mika Salo, oldalán a 32 éves újonccal, a skót Allan McNish-sel. Cserélt pilótát a Jaguar (Burtit Pedro de la Rosára) és a Minardi (Tarso Marquezt Alex Yoongra) is. A fent említett tehetséges újoncoknak mindenesetre jut majd hely, hiszen Häkkinen és Alesi is visszavonul.

Fotó: Reuters
Az év (egyik) képe: Schumi örömkönnyei Magyarországon
szédületes ütemben fejlődött továbba Bridgestone és a Michelin rivalizálása

A három nagy mögé pillantva a szurkolók meglepve állapíthatták meg: illa berek, nádak, erek - feljöttek a Sauberek! A svájci gárda nagyszerű munkát végzett két fiatal pilótával és a tavalyi Ferrari-motorral. Nick Heidfeld Brazíliában dobogóra állhatott - életében először -, Räikkönen pedig szorgosan gyűjtögette a pontokat. Nem tett jót a közös motor sem a Jordannek, sem a BAR-nak. A Honda ugyan jövőre is szállít mindkét istállónak, ám lehet, hogy azok már nem is örülnek ennek. A Jordan folytatta tavalyi mélyrepülését, a kocsi nem túl jó megbízhatósága miatt rengeteg futamot feladtak az írek, a BAR produkciójára pedig - figyelembe véve, hogy a mezőny egyik legtehetősebb csapata, '97 világbajnokával a volánnál, ahol ráadásul három éve együtt van a stáb, s fejlődhetne kedvére - legjobban a "szerencsétlenkedés" jelző illik.

A Prost és a Minardi esetében az életben maradás is eredménynek számít, ráadásul a télen újabb keserves harcot kezdenek a túlélésért. Alain Prost távolkeleti befektetővel kecsegtet, Paul Stoddard Minardi-tulajdonos viszont csupán seregnyi gondot lát, mivel egyik legerősebb cége, egy légitársaság csődközeli állapotba jutott az Egyesült Államokat ért terrortámadás után. A következő évben bővül a nagy család, méghozzá óriásbébivel: ringbe száll a japán Toyota - nyilván nem azért, hogy a Minardik hátulját bambulják. A sikerért persze nekik is meg kell dolgozniuk, de néhány éven belül csak a világbajnoki cím lehet a tét.

Talán érdemes volna külön bekezdést szentelni a szinte minden rekordot megdöntő (csak a legtöbb dobogós helyezés, illetve pole pozíció van hátra) Schumacherről, de erről már esett annyi szó, hogy inkább böngésszék korábbi cikkünket!

Ajánlat:

[stefano.nuovolacchi]