Vágólapra másolva!
Az évadzáró szuzukai Forma-1-es futam különös jelentőséggel bír a BAR csapatnak, hisz versenygépeikben Honda motor dübörög, így a hazai közönség fokozottan figyelemmel kíséri a BAR (és s Jordan) szereplését.

Az istálló egyik pilótájának sem ismeretlen a japán verseny, s habár a Senna, Piquet és Prost nevével fémjelzett régi szép időkkel nem vetekszik a Honda jelenlegi teljesítménye, a versenyzők igyekeznek majd kiszolgálni az ázsiai rajongókat.

Oliver Panis 1995-ben ötödikként haladt át a célvonalon, míg Jacques Villeneuve kétszer is pole pozícióból indult, és az elmúlt szezonban pontszerző helyen végzett, de már jóval korábbi eseményeknek köszönhetően erős szálak fűzik az ázsiai szigetországhoz. Miután az 1991-es olasz Forma-3-sorozatban nem termett sok babér a kanadainak, Craig Pollock segítségével bekerült ugyanezen sorozat japán változatába. Villeneuvenek annyira megtetszett Tokió, hogy apartmant bérelt magának, és megszokott világától távol telepedett le.

"A japán futam mindig is különleges volt számomra" - kezdte Villeneuve. "Rendre óriási tömeg kíváncsi a versenyre, és Honda-pilótaként ismét nagy eseménynek számít a hétvége. Rengeteg élmény fűződik a Japánban töltött egy évemhez. Ha Európában élsz, minden csak a Forma-1-ről szól, és az autóverseny más területei teljesen háttérbe szorulnak. Japán sokkal nyitottabb ezen a téren, és ez óriási dolog. Az ország nem csak pályafutásom szempontjából volt fontos állomás, hanem magánéletemben is rengeteg pluszt kaptam. Amikor ide jöttem, mindent magam mögött hagytam, s mivel itt nem ismertem senkit, teljesen magamra voltam utalva. Megérkeztem a repülőtérre, beültem a taxiba, elmentem a szállodába, beköltöztem és elkezdődött az életem. Mindenről magamnak kellett gondoskodnom, én osztottam be magamnak a nap huszonnégy óráját. Ezért volt számomra fontos ez az időszak, talán a versenyzésnél is fontosabb"- emlékezett vissza a kanadai világbajnok.

Kovács Iván

Ajánlat:

Pit-stop, avagy az F-1 lelke

Korábban: