Vágólapra másolva!
Meglepetésre Eddie Irvine futotta a leggyorsabb időt a Német Forma-1-es Nagydíj pénteki szabadedzésén. Csapattársa, Pedro de la Rosa a hatodik helyen ért célba. A második leggyorsabb idő a bogotai pilóta, Juan-Pablo Montoya nevéhez fűződik, míg harmadik a brit győztes, Mika Häkkinen lett.

Egy olyan versenypályán, ahol a teljes sebesség és az autó ereje számít, Irvine nagyszerű teljesítményt nyújtott, bár holnap kemény csatára számíthat az időmérő edzésen. A Williams-BMW-s Juan-Pablo Montoya sem panaszkodhat, hiszen miközben az aerodinamikai egyensúlyon és az abroncsokon dolgoztak annak reményében, hogy a stadionrészben javíthatnak az időn, a nap második leggyorsabb idejét futotta.

"Nagyszerű kezdtünk, de még javítanunk kell az autó teljesítményén a pálya belső részén" - mondta. Csapattársa, Ralf Schumacher a tizedik helyet csípte meg, miután 18 kört tett meg (Montoya 43-at), mivel az utolsó kanyarba menet kipördült az aszfaltcsíkról és az abroncskorlátnak ütközött a kanyar külső ívén. "Két abroncs-lehetőségünk van, de mindkettő jó, és így nehéz lesz a választás." - nyilatkozta Patrick Head, a csapat főmérnöke.

Ma újra Mika Häkkinen volt a jobb McLarenes a harmadik legjobb idővel. Mindkét versenyző autója alulkormányozottságára panaszkodott. "Azon voltunk a délután során, hogy orvosoljuk autóink alulkormányozottságát, annak érdekében, hogy javuljon az egyensúlya, s összehasonlítottuk az abroncsokat." - nyilatkozta Häkkinen. David Coulthard csak a hetedik leggyorsabb pilóta volt ma. "Az olyan gyors pályák, mint ez is, sokkal nehezebbé teszik az aerodinamikai problémák leküzdését." - nyilatkozta Coulthard.

A tavalyi verseny győztese, Rubens Barrichello a negyedik lett csapattársa, Michael Schumacher előtt. A brazil pilóta még az első szabadedzésen futotta meg idejét, amikor is a mezőny leggyorsabbjának bizonyult, majd később a versenybeállításon dolgozott és arra koncentrált, hogy a legjobb aerodinamikai beállítást megtalálja.

A Ferrari sztárpilótája, Michael Schumacher lett az ötödik. Ő is autója egyensúlyán dolgozott és a megváltoztatott aerodinamikai csomagon, amelybe egy új padlólap-design is tartozik, éppúgy, ahogy az első és hátsó szárnyprofilok. Emellett a különböző abroncsteljesítményeket mérte a forró pályán.

Alain Prost nagyon elégedett lehet, hiszen Jean Alesi a nyolcadik legjobb időt futotta. Alesi Burtival a különböző mechanikai beállításokon dolgozott. "Az autó jól megy tele tankkal és üresen is." - nyilatkozta Alesi. Burti csak a 19. lett, miközben a versenybeállítással foglalatoskodott. Jarno Trulli lett a kilencedik, miközben versenybeállítással ment egész nap.

Ricardo Zontával és Heinz-Harald Frentzennel foglalkozik most az egész Forma-1-es társadalom, s arra vár, hogy kiderüljön, vajon jó döntést hozott-e Eddie Jordan. "Nem szoktam hozzá a friss gumikhoz, és a fékproblémáinkkal egy kicsit óvatosabban mentem a kelleténél." - nyilatkozta Zonta, aki a 13. helyen ért célba és biztos a holnapi javításban.

Giancarlo Fisichella elégedett volt a 11. helyezéssel. "A sebességváltóval voltak gondjaim az edzés elején, de ezután az autó jól ment és azt hiszem itt jó eredményt érhetünk el" - nyilatkozta az olasz Benettonos. Button a 15. lett, s alulkormányozottságra panaszkodott, amelyet azonban orvosolni tudtak az edzés második felére.

A BAR-Hondás pilóták láthatóan küszködtek a hockenheimi pályán. Panis a 14. legjobb időt mente, míg Villeneuve kénytelen volt beérni a 17. hellyel, miközben a nap nagy részét azzal töltötte, hogy megtalálja a legjobb versenybeállítást. Kimi Räikkönen lett a 16., miután a Sauber motormeghibásodás miatt megállt az edzés elején. Nick Heidfeld már jobb volt, a 12. helyen ért célba. "Átlagos napom volt, különösebb gond nélkül. Versenybeállításon dolgoztunk, amit sokan, akik előttünk végeztek ma szerintem nem mondhatnak el magukról."

Annak ellenére, hogy az első szabadedzést teljes mértékben ki kellett hagynia olajnyomás problémák miatt, Jos Verstappen a 18. helyen ért célba.

pilóta

istálló

gumi

idő

kör

1.

E. Irvine

Jaguar-Cosworth

Michelin

1:41.424

32

2.

J. P. Montoya

Williams-BMW

M

1:41.487

43

3.

M. Häkkinen

McLaren-Mercedes

Bridgestone

1:41.949

29

4.

R. Barrichello

Ferrari

B

1:41.953

22

5.

M. Schumacher

Ferrari

B

1:42.255

35

6.

P. De la Rosa

Jaguar-Cosworth

M

1:42.302

39

7.

D. Coulthard

McLaren-Mercedes

B

1:42.304

31

8.

J. Alesi

Prost-Acer

M

1:42.828

35

9.

J. Trulli

Jordan-Honda

B

1:42.941

34

10.

R. Schumacher

Williams-BMW

M

1:42.987

18

11.

G. Fisichella

Benetton-Renault

M

1:43.014

33

12.

N. Heidfeld

Sauber-Petronas

B

1:43.211

37

13.

R. Zonta

Jordan-Honda

B

1:43.461

36

14.

O. Panis

BAR-Honda

B

1:43.487

33

15.

J. Button

Benetton-Renault

M

1:43.496

30

16.

K. Räikkönen

Sauber-Petronas

B

1:43.528

26

17.

J. Villeneuve

BAR-Honda

B

1:43.815

36

18.

J. Verstappen

Arrows-Asiatech

B

1:44.143

22

19.

L. Burti

Prost-Acer

M

1:44.162

39

20.

E. Bernoldi

Arrows-Asiatech

B

1:44.549

24

21.

F. Alonso

Minardi-European

M

1:44.730

27

22.

T. Marques

Minardi-European

M

1:45.005

33

Korábban: Délelőtt Barrichello volt a leggyorsabb

Amber PR