Vágólapra másolva!
Michael Schumacher 37 pont előnnyel vezet a Forma-1-es pilóták vb-pontversenyében, a Ferrari keddi rutintesztelésén mégis közel állt hozzá, hogy elveszítse negyedik világbajnoki címét. Vagy még többet is. A német újságok egyenesen azt írták monzai balesete után, hogy Schumi farkasszemet nézett a halállal.

Rövid időn belül másodszor - hiszen szinte pontosan két évvel ezelőtt, az 1999. július 11-i Brit Nagydíj első körében szenvedett súlyos balesetet a silverstone-i Stowe-kanyarban, amit végül szerencsésen megúszott kettős lábtöréssel és két operációval. A keddi monzai tesztbalesetnél szintén óriási sebességgel csapódott a kanyar végén a gumikordonnak - két évvel ezelőtt is és talán most is Ferrarija fékhibája miatt.

A 32 éves német sztár kedden 12.22-kor az utolsó tesztkörét futotta az ebédszünet előtt, már csak nyolc perc választotta el jól megérdemelt spagettijétől. Ám a Variante della Roggia kanyarban 310 km/órás sebességgel kirepült a pályáról, s a levegőben megtett száz méter után a gumikordonnak ütközött, majd újra felcsapódott a levegőbe, hogy Ferrarija kerekek nélküli torzóként a kavicságyra hulljon. A hosszú perceknek tűnő csönd után Schumi önerőből kászálódott ki a roncsból, bár sértetlennek tűnt, a mentő a monzai pálya orvosi központjába vitte, fél óra múlva pedig komputertomográf-vizsgálatra egy milánói klinikára, hogy a röntgennel a hát-, nyak-, gerinc-, bordasérülést is kizárják. Schumi a klinikáról visszament a monzai pályára, a szerelők addigra óriási fehér zsákokba a legapróbb autótörmeléket is összegyűjtötték, a vörös lepelbe gondosan bebugyolált roncsot a vontató platóján az istálló kamionjához vitték, de a balesetről senki sem volt hajlandó nyilatkozni.

Schumacher, láthatóan még a sokk hatása alatt, annyit préselt ki magából, hogy "Ich bin okay!", vagyis "jól vagyok". A pilóta sajtófőnöke később elmondta: "Michael elvesztette a hátsó kerekét fékezés közben, s a kocsi többé-kevésbé egyenesen lerohant a pályáról. A mechanikai hiba kizárható, de túl korai még bármit is kinyilatkoztatni arról, hogy mi történt, vagy arról, milyen gyorsan ment, amikor elhagyta a pályát. Michael az ellenőrző vizsgálatok szerint is sértetlen, de ennek ellenére nem tesztel többet, hazautazott." Az aznap délutánra és a szerdára tervezett tesztelés elmaradt, Schumi 13.37-kor visszaindult Milánóba, hogy magán jet-repülőjén svájci otthonába utazzon, ahol felesége, Corinna és két gyermeke várta.

Az azóta elemzett telemetriai adatokból kiderült, hogy Schumi 310 km/órás sebességgel ment azon a helyen, ahol normális esetben 110 km/órával szokott hajtani, a pálya betonján nem találtak fékezésre utaló guminyomot, vagyis a kérdés: miért nem fékezett? (1999-es silverstone-i baleseténél a fékfolyadék elszivárgása gátolta a fékezésben.)

A Ferrarival egy időben a monzai pályán tesztelt Michael öccse a BMW-Williamsszel, s Ralf azonnal leállította autóját testvére kocsijának roncsa mellett, hogy segítsen. Ralf nem nyilatkozott az esetről, de csapata személyzete szerint bevallotta, hogy fel volt készülve a legrosszabbra. A balesetet legközelebbről látó szemtanú, a Schumi Ferrarijától néhány méterre lemaradva haladó olasz Giancarlo Fisichella (Benetton) az olasz RAI UNO tévécsatornán elmondta: "Brutális ütközés, brutális látvány volt. Teljesen a hatása alá kerültem." A Variente della Roggia kanyar egyébként a tavalyi monzai Olasz Nagydíjon már emberéletet követelt: a rajt utáni ötös balesetben a Heinz-Harald Frentzen Jordanjéről elszabadult kerék a kerítésen kívül álló, munkáját végző olasz tűzoltót olyan erővel találta fejen, hogy a 31 éves Paolo Ghislimberti életét vesztette.

Korábban az [origo]-ban:

Michael Schumacher szerencsés balesete

Németh Andrea

(SZTÁR Sport)