Vágólapra másolva!
Három helyszínen hat Forma-1-es csapat tesztelt kedden. Még senki sem foglalkozott a következő, Brit Nagydíjjal, inkább mindenki a fejlesztésekre összpontosított. Jó eredményeket produkált a Williams, és a Monzában McLarent verő Jordan-csapat, a Ferrari pedig teljesen új karosszériát készített.

Aligha meglepő, Barcelonában a BMW-Williams végzett a két Benetton előtt. Marc Gene tesztpilóta kollégáját, Marc Webbert előzte meg, utolsóként Jenson Button zárt. Gene élvezte a hazai pályát, a 30 fokos hőséget, végül 0,246 mp-cel "nyert". "Minden rendben volt, annak ellenére, hogy nem tudtunk mindent elvégezni, amit terveztünk. Délelőtt kaszni-fejlesztéseket próbáltunk, amik jó eredményeket hoztak, és nagyon bizom benne, hogy ezek jól működnek majd a hátralévő szezonban" - fejtette ki Gene.

A csapat sűrű időbeosztásáról értékelhetőbben nyilatkozott Mario Theissen technikai igazgató: "Számos tesztprogramot hajtottunk ma végre, két fontos változtatással, a motor és a kipörgésgátló fejlesztésével. Ezen kívül teszteltük a kerekeket. Szerdára nagydíjszimulációt terveztünk, azután folytatjuk a gumik próbáját."

Közben a Benetton és Webber egy tavalyi modellel szintén a Michelin-gyár termékeit fejlesztette, Button viszont (idei autóval) a Renault-motor módosításait vizsgálta. "Igazán jó, hogy végre képesek vagyunk teljes programot lebonyolítani. Jó eredményeket értünk el az első napon Jensonnal, javult az autó egyensúlya, de fejlesztettünk a motoron és a karosszérián is" - értékelt Mike Gascoyne, az enstone-iak technikai igazgatója.

Ezalatt a Ferrari sem a babérjain üldögél, Luca Badoer Mugellóban egy teljesen friss kasznival ellátott autót nyúzott. Az olasz tesztsofőr 68 kört vezetett, figyelte az elektronikát és a beállításokat.

Monzában német nap volt, Heinz-Harald Frentzen mögött Nick Heidfeld végzett, lemaradt a McLaren, a teszter Alex Wurzzal a volánnál. A gyakorlás itt teljesen simán ment, a piros zászló lengetése nélkül. A jelenlévők - akikhez szerdán csatlakozik a Jaguar és a BAR-csapat - idejük java részét az ideális beállítások megtalálásával töltötték.

Részsikere ellenére Frentzen nem volt elégedett Honda-motorja teljesítményével: "Csak mert én voltam a leggyorsabb, nem jelenti azt, hogy ennyit tud a kocsi. De ez még csak az első napunk itt, a többit majd meglátjuk."

Ahogy a Jordan sikere, a McLaren-Mercedes kudarca is látszólagos, délelőtt Alex Wurz ment a legjobban, egyedül az osztrák vitte 1:25 perc alá a köridőt. Az addigi 32 fokos hőség délutánra elmúlt, beborult az ég, lehült a hőmérséklet, s ez a többieknek kedvezett. Zonta Jordanjével egy aerodinamikai módosítást teszteltek.

Barcelona, első nap:
hely, pilóta, csapat, gumi, idő, megtett körök
1. Marc Gene, BMW-Williams, M, 1:22.263, 62
2. Mark Webber, Benetton-Renault (2000), M, 1:22.509, 65
3. Jenson Button, Benetton-Renault, M, 1:22.984, 72

Mugello, első nap:
1. Luca Badoer, Ferrari, B, 1:24.710, 68

Monza, első nap:
1. Heinz-Harald Frentzen, Jordan-Honda B, 1:24.67, 73
2. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas B, 1:24.89, 82
3. Alex Wurz, McLaren-Mercedes B, 1:25.03, 88
4. Ricardo Zonta, Jordan-Honda B, 1:25.15, 58

[laky]